مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی تأکید کرد؛
نقش زیرساختی طرح طبقهبندی مشاغل معلمان در ارتقای کیفیت سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش
مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی بر نقش زیرساختی طرح طبقهبندی مشاغل معلمان در ارتقای کیفیت سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد.
صاحبخبر - به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی، به ابعاد و تأثیرات گسترده تصویب طرح طبقهبندی مشاغل معلمان در فرایندهای مربوط به نیروی انسانی و اجرای برنامه درسی اشاره کرد و گفت: فرایندهای جذب، تربیت و بهکارگیری معلم و طراحی برنامه درسی، باید در ارتباط منسجم با یکدیگر باشد تا بتوانند اجرای برنامه درسی در کلاس درس را تضمین نمایند. وی افزود: طرح طبقهبندی مشاغل میتواند این انسجام را برقرار نماید. در این طرح از سویی شایستگیها و رشتههای تحصیلی معلمان متناسب برنامه درسی تعیین شده و از سویی جذب، استخدام، تربیت و بهکارگیری معلم باید منطبق بر شایستگیها و شرایط مندرج در این طرح صورت پذیرد. باقرزاده یکی از رویکردهای تحولی در طرح طبقهبندی مشاغل معلمان را بازنگری و بهروزرسانی رشتههای تحصیلی معلمان دانست که با هدف همسوسازی رشتهها با نیازهای روز نظام آموزشی و ایجاد فرصتهای متنوعتر برای ادامه تحصیل معلمان صورت گرفته است. وی ابراز امیدواری کرد این بازنگری بتواند زمینه ارتباط بیشتر مرکز برنامهریزی منابع انسانی وزارت، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی را فراهم آورد.∎