وی افزود: طرح طبقه بندی مشاغل میتواند این انسجام را برقرار کند، در این طرح از سویی شایستگیها و رشتههای تحصیلی معلمان متناسب برنامه درسی تعیین شده و از سویی جذب، استخدام، تربیت و بهکارگیری معلم باید منطبق بر شایستگیها و شرایط مندرج در این طرح صورت گیرد.
بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، باقرزاده یکی از رویکردهای تحولی در طرح طبقهبندی مشاغل معلمان را بازنگری و بهروزرسانی رشتههای تحصیلی معلمان دانست که با هدف همسوسازی رشتهها با نیازهای روز نظام آموزشی و ایجاد فرصتهای متنوعتر برای ادامه تحصیل معلمان صورت گرفته است.
به گزارش ایلنا، مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی، ابراز امیدواری کرد که این بازنگری بتواند زمینه ارتباط بیشتر مرکز برنامهریزی منابع انسانی وزارت، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی را فراهم آورد.
∎