شناسهٔ خبر: 74678817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چمران: عملیات اجرایی میدان فتح نقش مهمی در بهبود ترافیک دارد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح میدان فتح سال ۸۲ کلنگ زنی شد در ادامه این طرح هست سال تعطیل شد و اینک پس از حدود چهار سال کار عمرانی این طرح به سرانجام رسیده و نقش مهمی در بهبود ترافیک منطقه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز چهارشنبه در مراسم افتتاح چهار طرح عمرانی پایتخت گفت: طرح فتح در سال ۸۲ آغاز شد و در ابتدا قرار بود پروژه یادگار امام یک پروژه یک سطحی باشد و نزدیک میدان جی با خیابان امام خمینی برخورد کند.

وی افزود: پروژه در مرحله آسفالت و پایان کار بود که خودم را رساندم و پروژه را متوقف کردیم و طراحی شد که حتما پروژه دو سطحی شود چون اگر نمی‌شد مانند نواب می‌شد لذاربخشی از یادگار امام که الان دو سطحی است در آن زمان ساخته شد.

وی اظهار کرد: شرایط میدان فتح و پل‌های موجود و پادگان جی کار را سخت می‌کرد و معارضات فراوانی داشت که در دوره پنجم مدیریت شهری پروژه تعطیل و کارگاه جمع شد و از ادامه آن منصرف شدند.

به گفته وی، در دوره ششم کار مجدد آغاز شد و امروز شاهد پیشرفت هستیم معارضین و اینگونه مسایل نیز بماند امیدوارم مابقی پروژه یعنی میدان جی هم به پایان برسد.

به گفته چمران، البته مشکلی در امتداد این محور داریم و معارضی که حکم دادگاه را به عقیده ما با خلاف گرفته است سرراه پروژه است تا مانع شود که این مسیر به جاده ساوه وصل بشود.

وی گفت: امیدوارم دوره بعدی شورای شهر کار را پیش ببرد. یادگار امام مستقیم برود، به بزرگراه خلیج فارس و جاده قم می‌رسد علاوه بر کاهش مشکلات آنجا بافت فرسوده در این مسیر تحرکی به خود می‌بیند و نونوار خواهد شد.

انجام بیش از ۱۰۸ پروژه عمرانی در ۴ سال اخیر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: ۴ سال از این دوره از مدیریت شهری گذشت و در معاونت فنی و عمران ۳ فعالیت عمده داریم.

عباس شعبانی افزود: فعالیت اول احداث پروژه‌های کلان مقیاس است فقط آنها که معطوف به معاونت فنی در این دوره بود، ۱۰۸ پروژه است که ارزش ریالی آنها حدود ۳۰ هزار میلیارد است البته پروژه‌های عمرانی مناطق که بیش از ۲۰۰ پروژه است را حساب نکردیم.

وی ادامه داد: فعالیت دوم نگهداشت شهر است. نگهداشت شهر وظیفه اصلی معاونت عمران است که بالغ بر یک هزار همت پول برای احداث پل‌های موجود نیاز داریم.

وی گفت: حدود ۴۱ تقاطع و سازه را مقاوم سازی کردیم و از ابتدای این دوره ۵.۶ میلیون تن آسفالت در معابر ریختیم اگر مقیاس بگیریم به عرض ۱۴ متر، از جلفا تا چابهار را آسفالت کرده‌ایم که ارزش ریالی آن معادل ۲۸ هزار میلیارد تومان است این را باید با بودجه عمرانی یک استان مقایسه کرد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: فعالیت سوم هدایت فعالیت‌های عمرانی در مناطق است از تهیه طرح‌های گوناگون گرفته تا موضوعاتی که در شورای فنی مطرح شد. فقط بالغ بر ۱۰۰ هزار آزمایش پیرامون طرح‌های عمرانی انجام شده است.

شعبانی با اشاره به ۴ پروژه‌ای که امروز افتتاح شدند هم گفت: در تقاطعاتی که باید طبق طرح جامع اجرا می‌کردیم، چند طرح مانده بود یکی بزرگراه فتح که قسمتی از پروژه ادامه غربی یادگار امام بود.

وی تاکید کرد: وقتی پروژه را تحویل گرفتیم کل این پروژه در میدان فتح و جی حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشت الان به نقطه ای رسیدیم که تا ۲۰ مهرماه میدان افتتاح و بازگشایی خواهد شد.

شعبانی گفت: پروژه بعدی جنت آباد - آبشناسان بود که به خاطر موضوعات ترافیکی سنگین مورد بررسی قرار گرفت این پروژه معارضان تاسیساتی زیادی هم داشت و در جریان کار لوله گاز قطوری هم داشت که جا به جا شد.

وی افزود: در نهایت یک چراغ قرمز وسط بزرگراه حذف شد. پروژه سوم فتح - باغستان است که در این مرحله از افتتاح ورودی‌ها و خروجی‌های اصلی این قسمت باز شد بنابراین در محدوده تقاطع فتح و آزادگان یک گشایش ترافیکی ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، پروژه چهارم هم مربوط به بزرگراه چمران است که به جهت تردد از بزرگ‌ترین بزرگراه‌های تهران است؛ اما نواقصی دارد البته چند روز گذشته تقاطع شمال به شمال چمران بازگشایی شد.

معاون شهردار تهران گفت: این چهار پروژه به قیمت قبل ۱۲۰۰ میلیارد هزینه برده و امروز به صورت رسمی افتتاح‌ شد.