به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «به گزارش رویترز، اکثر شرکتکنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که هوش مصنوعی به آنها امکان میدهد وظایف خستهکننده و تکراری را بهصورت خودکار مدیریت کنند و تمرکز بیشتری روی جنبههای خلاقانه توسعه بازی داشته باشند».
توسعهدهندگان بازی برای مقابله با چالشهای صنعت، از جمله افزایش چشمگیر هزینههای توسعه، چرخههای طولانی خلاقیت، انتظارات بالای مخاطبان و رقابت شدید، به هوش مصنوعی روی آوردهاند.
مطالعهای که توسط «گوگل» و موسسه Harris Poll انجام شد، شامل ۶۱۵ توسعهدهنده بازی در آمریکا، کره جنوبی، نروژ، فنلاند و سوئد در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه بود.
نتایج نشان داد که حدود ۴۴ درصد توسعهدهندگان از هوش مصنوعی برای بهبود محتوا و پردازش سریع دادهها مانند متن، صدا، کد و ویدیو استفاده میکنند که استقلال بیشتری در تصمیمگیری به آنها میدهد.
با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در بازیهای ویدیویی همچنان موضوعی بحثبرانگیز است. بسیاری از فعالان این حوزه نگران از دست رفتن شغل، اختلافات مالکیت فکری و کاهش دستمزدها هستند.
نظرسنجی همچنین نشان داد که ۹۴ درصد توسعهدهندگان انتظار دارند هوش مصنوعی در بلندمدت هزینههای توسعه را کاهش دهد، اگرچه حدود یک چهارم آنها سنجش دقیق بازده سرمایهگذاری در این فناوری را دشوار میدانند و هزینههای ادغام هوش مصنوعی هنوز بالا است.
در نهایت، حدود ۶۳ درصد شرکتکنندگان نسبت به مالکیت دادهها و ابهامات قانونی مرتبط با محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی نگرانی دارند.