به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا منادی در سیوهشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت بهرهوری در نظام آموزشی اظهار کرد: از مهمترین مصادیق بهرهوری، آموزش مهارت به دانشآموزان است و باید نیمی از آموزش متوسطه به سمت آموزشهای مهارتی سوق داده شود، هر دانشآموز باید یک مهارت مشخص بیاموزد تا آماده ورود به بازار کار شود.
وی افزود: تغییر در ساختار زمانی آموزش نیز ضروری است، اگر آموزش رسمی از سن پایینتر آغاز شود، دانشآموزان پس از طی دوره ۱۲ ساله میتوانند در ۱۷ سالگی فارغالتحصیل و زودتر وارد بازار کار شوند؛ این رویکرد نشانه بهرهوری واقعی در نظام آموزشی است.
منادی با تأکید بر جایگاه کلیدی معلمان در ارتقای کیفیت آموزش گفت: مهمترین راهکار رفع ضعف کیفیت، توجه ویژه به معلمان است و هر هزینهای برای معلم سرمایهگذاری محسوب میشود نه هزینه، معلم باید در جامعه جایگاهی ویژه داشته باشد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره وضعیت نیروهای خدماتی مدارس اظهار کرد: برای بهبود حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس تلاشهای زیادی در مجلس انجام شده و خوشبختانه دریافتی این قشر افزایش قابل توجهی داشته است، چرا که این نیروها نیز بخشی از زنجیره تأمین آموزش محسوب میشوند.
به گزارش ایرنا، شبکه آموزشی دانشآموز یا "شاد" از سال ۱۳۹۸ و همزمان با شیوع کرونا به عنوان بستر رسمی آموزش مجازی در کشور راهاندازی شد تا فرایند تحصیل دانشآموزان بدون وقفه ادامه یابد، این شبکه امکان دسترسی به محتواهای درسی، ارتباط معلم و دانشآموز و ارزیابی عملکرد تحصیلی را فراهم میکند و در طول سالهای اخیر میلیونها دانشآموز و معلم از آن بهرهمند شدهاند، کمبود زیرساخت و سرور همواره یکی از چالشهای اصلی شبکه شاد بوده است و مجلس و وزارت آموزش و پرورش در تلاشاند با افزایش ظرفیت فنی، پایداری این شبکه را در شرایط بحرانی تضمین کنند.
سی و هشتمین دوره اجلاس روسای آموزش وپرورش کشور امروز دوشنبه ۲۷ مرداد ماه با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهور، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه و برخی مسئولان کشوری آغاز شد و تا ۲۸ مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران ادامه دارد.