شناسهٔ خبر: 7427403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولین کتابخانه عمومی مسکن مهر کشور در سمنان افتتاح شد

سمنان - ایرنا - کتابخانه عمومی شهید شاطری، به عنوان اولین کتابخانه عمومی مسکن مهر کشور، در سمنان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

فرماندار سمنان روز دوشنبه در آئین افتتاح این کتابخانه گفت: با توجه به تراکم جمعیت زیاد، جوان بودن ساکنین و وجود خرده فرهنگ های متفاوت در منطقه مسکن مهر، توجه و اهمیت به مسکن مهر ضروری است.
سید عباس دانایی افزود: باید برای رفع معضلات اجتماعی این منطقه، علاوه بر توسعه زیر ساخت های اولیه، توسعه زیرساختهای فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی را در بین مردم مدنظر قرار داد.
وی بر ایجاد کتابخانه در شهرک های مختلف مسکن مهر تاکید کرد و گفت: افزایش میزان توانمندی های علمی جوانان و نوجوانان ساکنین این منطقه با توسعه فرهنگ توسعه کتابخوانی حاصل می شود.
فرماندار سمنان ایجاد کتابخانه در کنار مساجد را یکی از اقدامات مطلوب فرهنگی در این کتابخانه برشمرد و افزود: هدف اصلی کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای آگاهی عمومی افراد جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی باید نوآوری و تحول ایجاد کرد و از امکانات و فضاهای موجود کتابخانه ها به نحو مطلوب استفاده و از ابزارها و فناوریهای جدید برای توسعه فرهنگ مطالعه بهره مند شد.
فرماندار سمنان یکی از محورهای اصلی سیاست دولت تدبیر و امید را بحث فراهم کردن زمینه مناسب برای مشارکت جویی مردم در ارتباط با فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این منطقه نیاز است فضاهای زیربنایی گسترش یافته و کارهای فرهنگی به بهترین شکل صورت پذیرد.
علیرضا شاه حسینی با اشاره به این که جذب حداکثری و ترویج فرهنگ مطالعه مفید از مهم ترین اهداف اصلی کتابخانه های عمومی است، ادامه داد: به یاری خداوند پنج باب کتابخانه دیگر نیز در هفته کتاب سال 94 در مناطق محروم استان سمنان به بهره برداری می رسد.
کتابخانه مسکن مهر سمنان با 6 هزار نسخه کتاب، 110 متر زیربنا، با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال، در طبقه فوقانی مسجد علی ابن ابیطالب(ع) مسکن مهر سمنان افتتاح شد و به نام سردار شهید حاج حسن شاطری از اهالی شهر سمنان که مسوول بازسازی جنوب لنبان بود و در بهمن سال 91 به شهادت رسید، مزین است.
تعدادی از مسوولان فرهنگی شهرستان سمنان در آئین افتتاح کتابخانه مسکن مهر سمنان حضور داشتند.
399 پروژه به مناسبت هفته دولت در استان سمنان به بهره برداری رسید.ک/2
6103

نظر شما