شناسهٔ خبر: 7425624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

اولین کتابخانه عمومی مسکن مهر کشور در سمنان افتتاح شد

خبرگزاری مهر

صاحب‌خبر -

کتابخانه

علیرضا شاه حسینی شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح کتابخانه عمومی شهید شاطری در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) مسکن مهر سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در هفته دولت پنج کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری افتتاح شد، اظهار داشت: با ا فتتاح پنج کتابخانه روستایی هشت هزار و 500 نفر از روستاییان از این کتابخانه ها بهره مند می شوند.

 وی از فعالیت 69کتابخانه عمومی در استان سمنان خبر داد و گفت: پنج کتابخانه دیگر در هفته کتاب و سه کتابخانه در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب کتابخانه شهید شاطری با بیش از شش هزار جلد کتاب در زمینه های متعدد و زیر بنای قریب به 100متر مربع به بهره برداری رسید، افزود: تا کنون 217 نفر عضو این کتابخانه شده اند و مطمنا در آینده نزدیک تعداد اعضاء افزایش خواهد یافت.

16 کتابخانه در شهرستان سمنان وجود دارد

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان نیز در این گفتگو، از فعالیت 16کتابخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد هفت کتابخانه  نهادی، هشت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه روستایی است.

امیر ابراهیم شریفی با بیان اینکه بیش از 230 هزار جلد کتاب در زمینه های متعدد مانند: اجتماعی، دینی، عمومی، ادبیات، فرهنگی و رمان و ... در کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان وجود دارد، افزود: در حال حاضر حدود 11هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان هستند.

وی با اشاره به این مطلب که در هفته دولت امسال دو کتابخانه در مسکن مهر سمنان و روستای اعلاء افتتاح شد، تاکید کرد: در آینده نزدیک کتابخانه هایی را در روستای خیرآباد و رکن آباد راه اندازی خواهیم کرد و کتابخانه های مشارکتی کانون بازنشستگی تامین اجتماعی استان سمنان و پدافند نیروهای هوایی نیز در سال 95 راه اندازی خواهد شد.

ضرورت توجه به شاداب سازی کتابخانه ها

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان به فعالیت های دیگر فرهنگی و هنری در این کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: در تابستان امسال کلاس های متعددی مانند نقاشی، قصه گویی، داستان نویسی و ... در کتابخانه ها برگزار شد.

شریفی، توجه به شاداب سازی در کتابخانه ها خصوصا در بخش کودک و نوجوان را ضروری دانست و افزود: تقویت بخش کودک از جمله کارهای مهم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان در سالجاری است.

وی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن ترویج فرهنگ کتابخوانی همه دستگاه ها به ویژه نهادهای فرهنگی باید مشارکت کنند، بیان داشت: می توان با کمک دستگاه های مرتبط مسابقات فرهنگی و مسابقه های کتابخوانی که برای توسعه فرهنگ مطالعه موثر است را برگزار کرد.

عدم پرداخت نیم درصد شهرداری ها مهمترین مشکل کتابخانه های عمومی

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سمنان ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان سمنان در راستای اهدای کتب فرمانداری به کتابخانه عمومی شهرستان، گفت: از مدیران تمام دستگاههای اجرایی می خواهیم، اگر کتابخانه ای در اداره و نهاد خود دارند که مورد بهره برداری قرار نمی گیرد آنرا به کتابخانه های عمومی اهداءکنند.

 شریفی در خاتمه، کبود بودجه و عدم پرداخت نیم درصد شهرداری ها را مهمترین مشکل کتابخانه های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: از شورای شهر و شهرداری انتظار داریم برای ارتقاء مطالعه مفید و ایجاد فضای فرهنگی به ماکمک کنند.

کتابخانه عمومی شهید شاطری مسکن مهر سمنان با حضور فرماندار و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان افتتاح شد.

نظر شما