حسین شکری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به برنامهریزی برای تقویت صنعت ساخت شناورهای خدماتی گفت: ما در حوزه ساخت شناورهای خدماتی رایزنیهای متعددی با بخش بهرهبرداری انجام دادهایم تا بتوانیم نیازمندیها را تجمیع کرده و به یک اقتصاد مناسب در این بخش دست پیدا کنیم.
وی افزود: هدف از این تجمیع بازار، آن است که شرکتهای فعال در این حوزه بتوانند با اتکا به ظرفیت بازار مشترک، هزینههای داخلیسازی را پوشش دهند و به تولید اقتصادی برسند.
سوخت کم سولفور کشتیها
شکری ادامه داد: در بحث سوخت نیز پیگیر هستیم تا با همکاری بخش انرژی، پروژه تولید سوخت کمسولفور را توسعه دهیم. البته در حال حاضر چند مجموعه در کشور این سوخت را تولید میکنند، اما نیاز است ظرفیت تولید و کیفیت فناوریهای مورد استفاده افزایش یابد تا علاوه بر تأمین نیاز داخلی، امکان صادرات نیز فراهم شود.
وی با اشاره به دغدغههای زیستمحیطی بیان کرد: سازمان محیط زیست نسبت به فناوریهای مورد استفاده در این حوزه ایراداتی وارد کرده است. بنابراین در تلاش هستیم با بهکارگیری فناوریهای جدید، این چالشها برطرف شود و تولید سوخت با استانداردهای زیستمحیطی بالا در داخل کشور انجام شود.
راهاندازی تاکسی هوایی؛ گامی برای پویایی اقتصاد حملونقل هوایی
دبیر ستاد توسعه دانشبنیان هوافضا با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه تاکسی هوایی، ادامه داد: ظرفیت فرودگاههای موجود در کشور زمینه بسیار مناسبی برای توسعه تاکسی هوایی فراهم کرده است. در صورت تصویب مقررات و صدور مجوزهای لازم، بخش خصوصی میتواند با بهرهگیری از هواپیماهای سبک، این حوزه را به اقتصاد فعال و پویایی تبدیل کند.
شکری درباره تعداد شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه هوافضا، گفت: حدود ۳۰۰ شرکت در این حوزه فعالیت میکنند که بسیاری از آنها بهصورت زنجیرهای با یکدیگر در زمینه طراحی، ساخت، نگهداری هواپیما، ماهواره و سامانههای مرتبط همکاری دارند. برنامه ما افزایش تعداد این شرکتها و گسترش اقتصاد دانشبنیان در این صنعت است.
انتهای پیام