شناسهٔ خبر: 7329305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شمخاني : ملتي که ديده ‌بان دارد هرگز اجازه نفوذ بيگانگان را نمي‌دهد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی1115 1394/06/05
دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره برنامه برخی کشورها برای نفوذ در داخل کشور گفت : ملتی که دیده‌بان دارد ، هرگز اجازه نفوذ بیگانگان را نمی‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، امیردریابان شمخانی در همایش اقتدار ملی ، همدلی و همزبانی دولت و ملت در جمع خبرنگاران درباره وظیفه مسئولان کشوردر قبال هشدار مقام معظم رهبری درخصوص نفوذ دشمن گفت: باید عوامل اثباتی یعنی ایجابی و همچنین عوامل سلبی که قدرت مانور حریف را ضعیف می‌کند ، فعال کنیم.
وی درباره موضع این شورا برای جلوگیری از نفوذ غربی‌ها در کشور گفت: نفوذ در کشور تنها یک تذکر است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: 37 سال است که قدرتها به اشکال مختلف از مرحله استحاله تا اقدام به تحمیل یک جنگ به دنبال آن بودند که دیوار اصول و ارزش‌هایی که انقلاب مردمی ایران در مهمترین جغرافیای منطقه ایجاد کردند دچار سستی و آجرهای آن را از یکدیگر تفکیک شود اما نتوانستند.
شمخانی گفت : امروز آنها احساس می‌کنند که ما در یک مرحله تغییر و دگردیسی به سر می‌بریم که الزاما باید آن ملات رقیق شود.
دبیر شورای امنیت ملی خاطر نشان کرد: کشوری که دیده‌بان دارد ، تجارب خود را به فراموشی نمی‌سپارد زیرا این تجارب به رایگان به دست نیامده است و هرگز ملات ضعیف شده‌ای را در مقابل دشمن خود قرار نمی‌دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: هشدار مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه احتمالی نفوذ در ابعاد اقتصادی، ابعاد سیاسی و ابعاد فرهنگی بوده است.
وی تصریح کرد: این هشدار مقام معظم رهبری به کارگزاران و ما این رسالت را می‌دهد که عامل اثباتی و نفی و سلبی جلوگیری از این موضوع را با رصد کردن رفتارها کنترل کنیم و در چارچوب اقتدار ملی خود آن را بدست بیاوریم تا بتوانیم از این مرحله با رسوایی طرف مقابل که ناشی از هشیاری ملت ایران است ، عبور کنیم.
شمخانی گفت : این امر حتما شدنی است و ما می‌توانیم بنابراین باید بیشتر از عوامل سلبی؛ عوامل ایجابی اثبات کننده قدرت را جستجو کنیم که این موضوع در بین دولت و ملت قابل تحقق است.
شمخانی درباره ارزیابی خود از تحولات منطقه نیز خاطر نشان کرد: مسیر منطقه توسعه انعکاس صداهای ناشنیده در عرصه‌های سیاسی منطقه‌ای است.
وی تصریح کرد: اگر به 37 سال گذشته انقلاب مراجعه و مقایسه کنیم مشاهده می کنیم که روزی نیروهای مقاومت ملی وجود خارجی نداشتند و پس از انکه این نیروها در ابتدا شکل گرفتند قدرتی برای ظهور نداشتند اما امروز این روند تغییر کرده است و قدرت بیان نظریات خود را نیز پیدا کردند
هر چند شدت توطئه علیه آنها آنقدر گسترده شد و متاسفانه در درون جهان اسلام فتنه‌ای به نام تکفیری های داعش شکل گرفته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: گروهک تروریستی داعش به دنبال تحریف آموزه‌های جهاد ، برای استحکام دیوار امنیت در رژیم صهیونیستی است اما روند این موضوعات تاکنون به نفع ملت‌های منطقه بوده است و همچنان هشیاری بیشتر و فعالیت گسترده‌تر کمی و کیفی را در این مرحله می‌خواهد.
صدا و تصویر دارد

نظر شما