شناسهٔ خبر: 7328147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

شمخانی در جمع خبرنگاران:

نیروهای مقاومت در منطقه رشد کمی و کیفی داشتند

خبرگزاری میزان- دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نیروهای مقاومت در منطقه رشد کمی و کیفی داشتند و این امر باعث شده است که ایران نقش موثری پیدا کند.

صاحب‌خبر -
نیروهای مقاومت در منطقه رشد کمی و کیفی داشتند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه همایش علمی اقتدار ملی همدلی و همزبانی دولت و ملت که امروز صبح در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضع شورای امنیت ملی در برابر تلاش غرب برای نفوذ در ایران چیست گفت: نفوذ در حقیقت یک تذکر است. 37 سال است که قدرت ها در اشکال مختلف از مرحله استحاله تا اقدام تحمیل به جنگ به دنبال این موضوع بودند تا در دیوارهای اصول ارزش های انقلاب اسلامی سستی ایجاد کنند اما نتوانستند.

وی ادامه داد: امروز آنها احساس می کنند ما در مرحله ای از تغییر و دیگر دیسی به سر می بریم بنابراین باید کمی ملاتمان را رقیق تر کنیم دشمنان قصد داشتند بین آجرهای دیوار نظام تفکیک ایجاد کنند.

دبیر شورای امنیت ملی خاطر نشان کرد: کشوری که دیده بان دارد تجربیات خود را هیچگاه فراموش نمی کند چرا که این تجربیات به رایگان به دست نیامده است بنابراین هیچگاه ملات ضعیف شده در مقابل دشمن قرار نمی دهد.

وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ دشمنان در ایران گفت: هشدار ایشان هشداری به کارگزاران بود تا درباره حوزه های احتمالی نفوذ برنامه داشته باشند و این موضوع را یک رسالت بدانند و به صورت اثباتی و نفی از آن جلوگیری کنند.

شمخانی خاطر نشان کرد: ما امروز باید در چارچوب اقتدار ملی بتوانیم دراین عرصه نیز موفق باشیم و از این مرحله با رسوایی طرف مقابل با هوشیاری ملت عبور کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وظیفه مسئولان در برابر این هشدار چیست گفت: آنها باید عوامل ایجابی و سلبی را برای مقابله با مانور دشمنان ایجاد کنند که این مسئله در همزبانی دولت و ملت محقق می شود.

شمخانی همچنین در ارزیابی خود از تحولات منطقه گفت: مسیر منطقه امروز توسعه انعکاس صداهای ناشنیده درعرصه سیاسی است.

وی ادامه داد: اگر به 37 سال گذشته مراجعه کنیم مشاهده می کنیم نیروهای مقاومت ملی بر عرصه های گوناگون منطقه شکل گرفته اند که زمانی وجود خارجی نداشتند و نظریات آنها زمینه ورود پیدا کرده است و وزن مقاومت ملی در منطقه کاملا تغییر کرده است.

شمخانی افزود: هرچند دشمنان دست به کار هستند و توطئه هایی را شکل می دهند به نحوی که امروز این توطئه را در گروه تکفیری داعش مشاهده می کنیم که قصد دارند با آن آموزه های جهادی را تضعیف و به نوعی دیوار امنیت برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نیروهای مقاومت در منطقه رشد کمی و کیفی داشتند و این مسئله باعث شده است که ایران صاحب نقش شود.

شمخانی در پایان عنوان کرد: هیچ درخواست رزمایشی به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارسال نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما