به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عجیبالخلقه ژاپنی ترکیبی از استایل سیتروئن و پلتفرم تویوتا یاریس است و در زمان خود به شکل آزمایشی برای جذب نسل جوان ساخته شد، همانطور مشخص است آزمایش کمپانی ژاپنی موفق نبود.
در بخش پیشرانه، یک موتور 4 سیلندر 1.3 سیلندر با 87 اسببخار داشت که با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ترکیب میشد. درنتیجه شتاب گیری مناسب، مصرف سوخت کم و قابل اعتماد بودن در کنار استایل سبک نئو رترو پکیج خودرو را کامل میکرد.
طراحی زاویه دار و عجیب شیشه پشت شباهت زیادی به مدل کلاسیک Citroën Ami 6 دارد و کل بدنه به شکلی طراحی شده که انگار یک تکه از سوشی در انیمه های ژاپنی سوار بر چهار چرخ است.
صندلی های یکپارچه راحتی فوقالعادهای دارند و خودرو به کولر، شیشه های برقی و پخش CD مجهز است.
برای ساخت WiLL Vi برند های تویوتا، پاناسونیک، Gylco ، Ashai و چند کمپانی فعال در صنعت توریسم با هم همکاری کردند تا یک خودرو برای نسل جدید طراحی کنند.
این خودرو اصلا موفق به ثبت فروش خوبی نشد و هاچبک معمولی کرولا جای آنرا گرفت اما همچنان به عنوان عجیبترین محصول تولیدی تویوتا از آن یاد میشود که حتی از مدل WiLL Cypha هم به مراتب بسیار عجیبتر بود.
نمونه داخل عکس با کارکرد تقریبا 56 هزار کیلومتر و تحت قوانین 25 ساله وارد آمریکا شده و صاحب خودرو قصد فروش آن در یک حراجی را دارد.
در کنار حس شوخ طبعی وارد کننده این مدل به آمریکا، بعید است خودروی دیگری بیشتر از WiLL Vi در خیابان ها جلب توجه کند.