تعرفههای وارداتی ایالاتمتحده، بهویژه تعرفه ۲۵ درصدی پیشنهادی بر کالاهای وارداتی از مکزیک، میتوانند تاثیر شدیدی بر تولید و عرضه بازیهای ویدئویی فیزیکی داشته باشند.
به گزارش ایتنا و به نقل از تکاسپات، مکزیک در حال حاضر نقش مهمی در تولید دیسکهای فیزیکی بازی دارد و اعمال این تعرفهها ممکن است منجر به افزایش قیمت یا کاهش انتشار نسخههای فیزیکی شود.
در گذشته، دیسکهای بازی در ایالاتمتحده تولید میشدند، اما اکنون زیرساختهای تولیدی به مکزیک منتقل شده است. به عنوان مثال، کارخانهای در ایندیانا که سابقاً دیسکهای سونی را تولید میکرد، اکنون بیشتر به ساخت جعبههای بازیهای پلیاستیشن ۵ اختصاص یافته است. اگر تعرفههای جدید اجرایی شوند، ناشران و خردهفروشان بازی با افزایش هزینههای تولید مواجه خواهند شد.
افزایش تعرفهها همچنین بر سختافزارهای بازی تأثیرگذار خواهد بود، زیرا تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات چینی قبلاً موجب افزایش قیمت کنسولها شده است. ناشران ممکن است این هزینهها را به مصرفکنندگان منتقل کنند، اما کاهش قیمت نسخههای دیجیتال نیز بعید است؛ زیرا شرکتها معمولاً اختلاف هزینه تولید را برای خود حفظ میکنند.
به گزارش ایتنا و به نقل از تکاسپات، مکزیک در حال حاضر نقش مهمی در تولید دیسکهای فیزیکی بازی دارد و اعمال این تعرفهها ممکن است منجر به افزایش قیمت یا کاهش انتشار نسخههای فیزیکی شود.
در گذشته، دیسکهای بازی در ایالاتمتحده تولید میشدند، اما اکنون زیرساختهای تولیدی به مکزیک منتقل شده است. به عنوان مثال، کارخانهای در ایندیانا که سابقاً دیسکهای سونی را تولید میکرد، اکنون بیشتر به ساخت جعبههای بازیهای پلیاستیشن ۵ اختصاص یافته است. اگر تعرفههای جدید اجرایی شوند، ناشران و خردهفروشان بازی با افزایش هزینههای تولید مواجه خواهند شد.
افزایش تعرفهها همچنین بر سختافزارهای بازی تأثیرگذار خواهد بود، زیرا تعرفه ۲۰ درصدی بر واردات چینی قبلاً موجب افزایش قیمت کنسولها شده است. ناشران ممکن است این هزینهها را به مصرفکنندگان منتقل کنند، اما کاهش قیمت نسخههای دیجیتال نیز بعید است؛ زیرا شرکتها معمولاً اختلاف هزینه تولید را برای خود حفظ میکنند.

یکی از نتایج احتمالی این روند، افزایش انتشار بازیهای دیجیتال بدون نسخه فیزیکی است. با اینکه بازیهای دیجیتال در رایانههای شخصی مدتی است که رواج یافتهاند، اما هنوز بسیاری از بازیکنان کنسولها به نسخههای فیزیکی علاقه دارند، زیرا امکان مبادله یا قرض دادن آنها را دارند. با این حال، فروش بازیهای فیزیکی از سال ۲۰۲۱ نصف شده است.
نمونهای از این تغییر، بازی Alan Wake 2 است که در سال ۲۰۲۳ بدون نسخه فیزیکی منتشر شد، اما برای جلوگیری از اعتراضها، قیمت نسخه دیجیتال آن پایینتر از استانداردهای جدید تعیین شد. با این حال، بعید است که سایر ناشران همین سیاست را دنبال کنند.
انتقال مجدد تولید دیسکها به ایالاتمتحده فرآیندی پرهزینه و زمانبر خواهد بود، و با کاهش مداوم فروش بازیهای خردهفروشی، بسیاری از ناشران انگیزهای برای این سرمایهگذاری نخواهند داشت. در نتیجه، صنعت بازی بهطور فزایندهای به سمت دیجیتالی شدن کامل حرکت خواهد کرد.