حوالی اواخر دهه پنجاه یک وفاق صورت گرفت با این تعهد که الگو باشیم، همین امر سبب شد مرکز تولید، تحقیق و توسعه یعنی شرکت کارخانجات چرخ خیاطی ایران در سال ۱۳۵۹ راه اندازی شد. قرارداد اولیه انتقال تکنولوژی شرکت کاچیران با شرکت PFAFF آلمان در سال ۱۳۷۲ منعقد گردید و سپس محصولات روانه بازار داخلی و در سال ۱۳۷۸ تولیدات وارد بازارهای بین المللی شد. امرزوه شرکت کاچیران با تولید و صادرات مستمر انواع مدل چرخ خیاطی ایران را به عنوان کشوری با تکنولوژی تولید چرخ خیاطی در سطح جهانی معرفی میکند.
تولید چرخ خیاطی در جهان به دلیل تکثر تعداد قطعات و همچنین ظرافت و پیچیدگی در تولید بر خلاف تصور عمومی جزو صنایع ابزاردقیق به حساب می آید و گاهی به دلیل تنوع قطعه با صنعت خودروسازی مقایسه میشود.
داشتن ظرفیت تولید و انحصاری بودن این تکنولوژی در کاچیران، سبب شد این استراتژی اتخاذ شود تا توان خود را در اختیار سرمایهگذاران و علاقهمندان این صنعت قراردهد و تولیداتی با برندهای دیگر را در دستور کار خود گذارد. امروز بیش از نیمی از برندهای موجود در بازار چرخ خیاطی بصورت سفارشی سازی شده در کارخانجات چرخ خیاطی ایران به سفارش دیگر شرکای تجاری تولید و روانه بازار میشود.
ما متعهد به ترویج فرهنگ خیاطی برای بهبود زندگی و تجربیات مردم با فناوری نوآورانه خود هستیم. رویکرد میانمدت ما این امکان را می دهد که با کمک ذینفعان، افقهای تازهای را به سطوح جدیدی از عملکرد با پیشرفت اقتصاد جهانی حاصل کنیم. ما قاطعانه برای ایجاد این مدل تجاری جدید با تقویت همکاری با شرکای تجاری، ارتباط تعاملی با مصرف کنندگان، گسترش نقاط دسترسی و استقبال از ایدههای نوین، مصرانه تلاش میکنیم تا نقشی مهم در آینده صنعت داشته باشیم.
شش تحول پیش رو که به آن اعتقاد داریم:
- مدل کسب و کار بدون مرز
- مدیریت مبتنی بر تغییر
- مدیریت توسعه و بازاریابی مبتنی بر داده
- چابکی و ایجاد تنوع در ساختارهای بازرگانی، مدیریت محصول و فروش
- چابکی در ساختارهای تولید و زنجیره تامین
کاچیران با تحقق ایده آلهای سازمانی خود، به مانند گذشته، مرجعی قابل اطمینان در صنعت دوخت و دوز، مد و پوشاک و همچنین نساجی کشور خواهد ماند. ما (از قدیم الگو بودهایم)



