به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست خبری عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران، ظهر امروز ۱۳ اسفند در خانه روزنامه نگاران شهر برگزار شد.
براساس این گزارش، محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به برنامه ای که با حضور رئیس جمهور تحت عنوان بسته بزرگ برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی رونمایی و به مردم تقدیم شد گفت: این مساله که خبر خوبی بود و به ثمر نشست و امروز در چهار مسیر اتوبوسرانی در نقاط مرکزی شهر و محدوده طرح ترافیک، اتوبوس ها فعال شده اند.
محمدخانی با بیان اینکه به زودی آغاز به کار قطار ملی در خطوط مترو نیز انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسیر ۴۷ کیلومتری سرزندگی نیز به شهروندان تقدیم شد که یک شبکه جذاب و مفرح برای پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از اسکوتر برقی است. اتفاق خوب ادامه این شبکه در سطح شهر است و از چهار بوستان بزرگ فدک، پردیسان، ۱۳ هکتاری و نهج البلاغه عبور خواهد کرد و به برج میلاد، بوستان گفتگو و خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران خواهد رسید.ویژگی مهم این مسیرها این است که بر فراز بزرگراه ها قرار دارد و هیچ تداخل و تزاحمی با شبکه معابر بزرگراهی و خیابان ها ندارد و فردی که وارد مسیر می شود بدون برخورد با وسایل دودزا می تواند طی مسیر کند.
این مقام مسئول با اعلام خبر که فاز اول کمربند سبز تهران این هفته به پایان خواهد رسید، افزود:قرار بود ۵۰ هزار هکتار فضای سبز پیرامون شهر اجرا شود که از دهه ۷۰ این طرح آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.
سخنگوی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درخصوص اختلال در خطوط مترو در روزهای گذشته اظهار کرد: مسئله مترو مسئله پیچیده ای است و از ابتدای دوره روی این موضوع تأکید کردیم و گزارشات متعددی در مورد وضعیت شبکه مترو از ابتدای دوره وجود دارد. اقدامات بسیار خوبی از جمله اورهال قطارها صورت گرفته و حتی واگن های DC پلاس به ناوگان بازگشته است. این در حالی است که در ادوار قبل می گفتند که این قطارها قابلیت استفاده ندارند اما با قابلیت های جدید به مسیر بازگشت.
وی افزود: واگن های چینی را نیز از چین دریافت خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری دولت و پیگیری های وزارت خارجه برای تکمیل پیش پرداخت، اولین رام ها را وارد خطوط کنیم. مترو به ۳ هزار واگن نیاز دارد که امروز هزار و ۵۰۰ واگن داریم و این درحالیست که در ابتدای دوره تعداد واگن ها هزار و ۱۰۰ مورد بود. ما تا کنون توانستیم ۴۰۰ واگن اضافه کنیم. با این شرایط تراکم جمعیت در قطارها و ایستگاه ها بیشتر می شود که شرمندگی ما را به دنبال دارد اما تمام تلاش معاونت حمل و نقل و شرکت واگن سازی بر این است که از تمام مسیرهای ممکن تأمین واگن ها را دنبال کنند.
محمدخانی در مورد کمک دولت به تأمین پیش پرداخت قرارداد واگن های مترو با چین، گفت: ما در ارتباطی تنگاتنگ با دولت بودیم و رئیس جمهور در این زمینه دستورات لازم را داده و امیدواریم تا پایان سال شهردار و یا معاون حمل و نقل و ترافیک در مورد تسریع این روند اخبار خوبی را به مردم بدهند.
محمدخانی در مورد تست دو رام تراموا در تهران، خاطرنشان کرد: این دو رام برای تست های عملیاتی از شرکت چینی تحویل گرفته شده است. در طول مدت ۲ ماه اخیر تقریباً هر شب تست های مختلفی در ۱۲ دسته از جمله سرعت، سیستم ترمز، راهبر هوشمند و سیستم سیگنالینگ انجام شد که همه تست ها با موفقیت همراه بود.
وی افزود: از سال آینده قرارداد ۶۰ رام تراموا اجرایی و ترامواها از سال آینده وارد تهران خواهد شد. تراموای تست شده سه کابین بود و بنا داریم از تراموای چهار کابین استفاده کنیم که ۳۵۰ نفر ظرفیت دارد. متناسب با زمان بندی ورود تراموا باید ایستگاه ها نیز بازطراحی شوند که با تغییرات جزئی آماده ورود تراموا خواهند شد. مباحث کارشناسی و موارد قانونی آن را نیز از مسیر شورای شهر دنبال خواهیم کرد.
انتهای پیام/