به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، جمشید امیدی در نشست هماهنگی طرح کالابرگ الکترونیک استان مرکزی اظهار کرد: در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در چهار هزار و ۶۰۰ فروشگاه زنجیرهای و مغازه استان مرکزی آغاز شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد خبر داد و ادامه داد: سه دهک اول میتوانند برای خرید به فروشگاهها مراجعه کنند و سایر دهکهای چهارم تا هفتم هم از روزهای آینده میتوانند مراجعه کنند، این طرح بر اساس آزمون وسع و با هدف کاهش فقر برای خرید اقلام ضروری دهکهای اول تا هفتم در نظر گرفته شده و مازاد بر یارانههای قانونی است.
امیدی تصریح کرد: برای اجرای این طرح برای سه دهک اول به ازای هر نفر پنج میلیون ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و برای دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود.
وی با بیان اینکه تعداد مشمولان این طرح در استان مرکزی ۴۱۰ هزار و ۸۵۲ است گفت: شبکه ملی اعتبار بستر و سناریوی اجرایی این طرح است و امکان خرید رایگان ۱۱ قلم کالای اساسی وجود دارد، در این مرحله از کالابرگ الکترونیک محدودیت خرید یک کالا وجود ندارد و تمام اعتبار رایگان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: سرپرستان خانوار میتوانند از طریق تمام کارتهای بانکی خود اقدام به خرید کنند و همچنین الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست، شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است و اتصال به این طرح برای این قشر رایگان است.
امیدی ادامه داد: ۳۸۴ هزار خانوار در مجموع در قالب حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در استان مرکزی مشمول اجرای این طرح هستند و مردم برای اطلاع از واریز اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک خود میتوانند از فردا دوشنبه با کد دستوری #۱۴۶۳ *۵۰۰*، مطلع شوند.
وی اظهار کرد: نظارت و ارزیابی مستمر برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان صورت میگیرد و فروشگاههایی که تخلف داشته باشند امکان ادامه شرکت در طرح را از دست خواهند داد.