به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی ظهر امروز در نشست هماهنگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک استان مرکزی اظهار داشت: طرح کالابرگ الکترونیک بر اساس آزمون وسع و با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد وشناسایی اقشار کم درآمد برای خرید اقلام ضروری دهکهای اول تا هفتم در قالب اقلام ضروری و بسته معیشتی پایه در نظر گرفته شده است به طوری که این طرح مازاد بر یارانههای قانونی است.
وی افزود: شبکه ملی اعتبار، بستر و سناریوی اجرایی این طرح است و امکان خرید اعتباری رایگان 11 قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماکارانی، برنج، قند و حبوبات و گوشت منجمد گوساله وجود دارد.
اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در 4 هزار و 600 فروشگاه زنجیرهای و مغازه مرکزی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: طرح کالابرگ الکترونیک در چهار هزار و 600 فروشگاه زنجیرهای و مغازه این استان آغاز شد و سه دهک نخست میتوانند برای خرید مراجعه کنند، این در حالیست که سایر دهکهای چهارم تا هفتم نیز از روزهای آینده میتوانند مراجعه کنند.
امیدی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح برای سه دهک نخست به ازای هر نفر 500 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که در استان مرکزی 410 هزار و 852 مشمول این طرح است، همچنین برای دهکهای چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر 350 هزار تومان در نظر گرفته شده که به حساب سرپرستان خانوار واریز میشود و مشمولان این دهکها در استان 650 هزار و 737 نفر است.
سهم پرداختی خانوار برای تامین سبد معیشتی بر خلاف سنوات گذشته صفر است
وی بیان کرد: در این طرح سهم پرداختی خانوار برای تامین سبد بر خلاف سنوات گذشته صفر در نظر گرفته شده است و برای استفاده از این رقم هیچ نیازی به وجه نقد خانوار نیست، همچنین در این مرحله از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک محدودیت خرید یک رقم کالا وجود ندارد و سرپرستان خانوار میتوانند از طریق تمام کارتهای بانکی خود اقدام به خرید کنند و همچنین الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و خانوارها از تمام برندها میتوانند خرید داشته باشند.
فروشگاههایی که تخلف داشته باشند نیز ترمینال آنها غیرفعال میشود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است و اتصال به این طرح برای این قشر نیز رایگان است، نظارت و ارزیابی مستمر در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان صورت میگیرد و فروشگاههایی که تخلف داشته باشند نیز ترمینال آنها غیرفعال میشود.
اطلاع از واریز اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک از طریق کد دستوری #1463*500*
امیدی اضافه کرد: اقداماتی مانند افزایش صوری وزن کالا و دریافت وجه به میزان بالاتر از واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمام اعتبار کالا برگ در یک مرحله، ثبت فروشهای صوری اقلام کالا و پرداخت وجه نقد به ازای کسرمبلغی از کالا و اجبار به خرید از نشان تجاری خاص تخلف محسوب میشود.
وی عنوان کرد: در مجموع 384 هزار خانوار در قالب حدود یک میلیون و 60 هزار نفر در استان مرکزی مشمول اجرای این طرح هستند، مردم برای اطلاع از واریز اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک خود میتوانند از روز دوشنبه 13 اسفندماه با کد دستوری #1463*500*، از وضعیت واریزی خود مطلع شوند.
انتهای پیام/711/
∎