شناسهٔ خبر: 7161597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دقایقی دیگر

سیزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور رئیس جمهور آغاز به کار می کند

خبرگزاری شبستان: سیزدهمین اجلاس گرامیداشت «روز جهانی مسجد» تا دقایقی دیگر با حضور رئیس جمهور در تالار بزرگ کشور آغاز به کار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیزدهمین اجلاس گرامیداشت «روز جهانی مسجد»، امروز صبح با حضور رئیس جمهور در تالار بزرگ کشور کار خود را آغاز می کند.

این اجلاس با سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور ائمه جماعات استان تهران و سفرای کشورهای اسلامی برگزار می شود.

در حالی که در ماه های گذشته تروریست های تکفیری با پیروی از خوی اسلام ستیز صهیونیست ها، در پس نقاب اختلافات مذهبی میان مسلمانان، تخریب مساجد و مظاهر توحیدی را با شدت و جسارت بیشتری دنبال می کنند، اجلاس روز جهانی مسجد، اعلام همبستگی علماء، فضلاء و ائمه جماعات با مسلمانان ستم دیده و آزاده محور مقاومت و یمن مظلوم محسوب می شود.

بنابراین گزارش، قرار است، مقام شامخ مرحوم آیت الله مهدوی کنی در اجلاس روز جهانی مسجد گرامی داشته شود. مرحوم آیت الله مهدوی کنی، یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در کنار سایر خدمات گران سنگی که به انقلاب تقدیم کردند، موسس و اولین رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بودند.

ایشان که همواره در سال های پس از انقلاب اسلامی ایران از مساجد و ائمه جماعات پشتیبانی و حمایت می کردند، مهرماه سال ١٣٩٣ دار فانی را وداع گفتند.

در حالی که در ماه‌های گذشته تروریست های تکفیری با پیروی از خوی اسلام ستیز صهیونیست ها در پس نقاب اختلافات مذهبی میان مسلمانان، تخریب مساجد و مظاهر توحیدی را با شدت و جسارت بیشتری دنبال می کنند، اجلاس روز جهانی مسجد، اعلام همبستگی علماء، فضلاء و ائمه محترم جماعات با مسلمانان ستم دیده و آزاده محور مقاومت و یمن مظلوم محسوب می شود.

٣٠ مرداد سال ١٣٤٨ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

 

نظر شما