شناسهٔ خبر: 71584504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ترفندهای داعش برای فروش آنلاین ترور؛

«تروریسم، پروپاگاندا و برندینگ» منتشر شد

کتاب «تروریسم،پروپاگاندا و برندینگ؛ ترفندهای داعش برای فروش آنلاین ترور» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب، تکنیک‌هایی را تحلیل می‌کند که سازمان‌های تروریستی در بازاریابی برای تشویق مردم به پذیرش ایدئولوژی خود و تبدیل آن‌ها به حامیان فداکار به کار می‌گیرند.

ایده اصلی کتاب این است که با توجه به توسعه فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی، گروه‌های تروریستی از روش‌های بازاریابی نوآورانه و راهبردهای تبلیغاتی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان خود، به ویژه جوانان، بهره می‌گیرند.

یکی از روش‌های داعش برای سربازگیری، پیروی از منطق انتخاب احساسی است؛ در حالی که این گروه تروریستی نخستین سازمانی بود که قدرت بازاریابی را کشف کرد و از آن بهره برد، اما قدرت فراطبیعی نداشت. از این رو، یافتن پاسخ برای این پرسش اهمیت می‌یابد که آیا تروریسم به همان شکل کالاهای مصرفی مرسوم، به محصول بازاریابی تبدیل شده است یا نه؛ و این‌که برای مبارزه با جذابیت‌های گروه‌های تروریستی که هوش بازاریابی دارند، چه می‌شود کرد؟

خواندن «تروریسم، پروپاگاندا و برندینگ» به دانشجویان و علاقه‌مندان به دانش ارتباطات و رسانه، مطالعات مرتبط با تروریسم، رادیکالیسم، پروپاگاندا و مطالعات امنیتی توصیه می‌شود.

این کتاب به نویسندگی «آنا کروگلووا» و ترجمه مهدی فروتن آغمیونی در ۲۴۴ صفحه و قیمت ۲۲۵ هزار تومان توسط انتشارات همشهری عرضه شده است.