در این جلسه که با هدف بررسی تحلیلی نتایج امتحانات نوبت اول برگزار شد، مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، آزمونهای آزمایشی را یکی از ملاکهای شاخص جهانی برای سنجش و ارزیابی دانش آموزان در طول سال تحصیلی دانست و افزود: برای کیفیتبخشی جریان آموزش باید تحلیلی مبتنی بر داده، داشته باشیم.
سیدمحمدصادق علی پرست، ادامه داد: دادههای ما از مسیر آزمونهای سنجش مانند مرآت به دست میآید و تحلیل و ارزیابیهایی که بعد از آزمون صورت میگیرد، جهت و هدفگذاری را، مشخص میکند.
وی تصریح کرد: اگر آزمونها به معنی پیگیری رشد دانش آموز باشد، حتماً باید بعد از هر آزمون و نیز سایر فعالیتهای آموزشی نظیر اردو و جلسات آموزش خانواده، جلسات متعدد به منظور هدفگذاری، برنامهریزی و سنجش کمیت و کیفیت تحقق اهداف تشکیل شود تا بتوانیم منطبق بر نیاز عمل کنیم.
علی پرست بر سنجش اثربخشی و کارایی طرحهای آموزشی تأکید کرد و گفت: این به معنای این است که کار خوب را خوب انجام دهیم. برای این منظور، مدرسه باید بر اساس برنامه و روال مشخص حرکت کند. آنچه که در این برنامهریزیها مهم است، تسهیل و تسریع رشد و یادگیری دانش آموز را، مورد توجه قرار دهید.
وی همچنین تربیت انسان را، مانند کاشتن و پرورش شجره طیبه، دانست و تأکید کرد: همه کادر مدرسه، در مقام باغبان فکر کنید، چه کاری از دست شما برای پربارتر شدن این باغ میتوانید انجام دهید که بهترین محصول به دست آید.
از این رو، حرفه معلمی، کاری مقدس و در عین حال پیچیده و ارزشمند است.
در پایان این نشست، با حضور کادر آموزشی دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد ۱۲، از ۲۸ رتبه کشوری و استانی آزمونهای مرآت در تاریخهای ۱۸ آذر و نیز دوم بهمنماه و برگزیدگان نتایج کلاسی امتحانات نوبت اول در بین همه مدارس دوره اول امام رضا(ع) از این واحد آموزشی، با تقدیم هدیه و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.