شاهین پلاس در برابر رقبا؛ سدان جدید سایپا ارزش خرید دارد؟
صاحبخبر - در این مطلب سدان شاهین پلاس سایپا را با سه رقیب قیمتی این خودرو در بازار ایران مورد مقایسه و بررسی قرار میدهیم.
رشد بیسابقه قیمت شاهین پلاس در بازار خودرو، خرید این خودرو را برای مشتریان دشوار کرده است. این خودرو که از جمله گرانترین محصولات داخلی به شمار میرود با قیمتی در حدود 1.3 میلیارد تومان، به طور غیرمنطقی به خودروهای چینی نزدیک شده است. این در حالی است که شاهین پلاس اتوماتیک نه در بخش فنی و نه در زمینه امکانات، برتری چشمگیری نسبت به رقبا ندارد. در این محدوده قیمتی، تنوع خودروهای صفر کیلومتر موجود در بازار انتخاب را برای خریداران دشوار ساخته است.
به منظور کمک به این دسته از خریداران و تسهیل فرآیند انتخاب، در این بخش از اخبار خودرو قصد داریم شاهین پلاس را در یک بررسی دقیق و مقایسهای، با سه رقیب اصلی و همقیمت خود در بازار با با نام های دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا V4 و ام وی ام X33 کراس مورد سنجش قرار دهیم. این مقایسه، فاکتورهای مختلفی از جمله مشخصات فنی، طراحی ظاهری و داخلی، امکانات رفاهی و ایمنی و ارزش خرید را در بر خواهد گرفت. در ادامه همراه گجت نیوز باشید.
فهرست مطالب:
مقایسه شاهین پلاس با دنا پلاس توربو اتوماتیک مقایسه شاهین پلاس با تارا V4 مقایسه شاهین پلاس با ام وی ام X33 کراس
مقایسه فنی سایپا شاهین پلاس با دنا پلاس توربو اتوماتیک
در بازار پرهیاهوی خودروهای داخلی، دنا پلاس توربو اتوماتیک به عنوان یکی از جدیترین رقبای شاهین پلاس قد علم کرده است. بهویژه در نسخه جدید آپشنال، قیمت این دو خودرو به طرز چشمگیری به یکدیگر نزدیک شده و رقابت را نزدیکتر کرده است. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت شاهین پلاس استفاده از پیشرانه جدید ME16 است که در واقع نسخه بهینهسازی شده موتور TU5 توسط سایپا محسوب میشود.
این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، قادر به تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است. در مقابل، دنا پلاس توربو با پیشرانه قویتر ۱.۷ لیتری EF7 توربو عرضه میشود که توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE چین بهره میبرند. با این اوصاف، از نظر شتاب و کشش برتری قاطع با دنا پلاس توربو است.
در گجت نیوز بخوانید:
شاهین پلاس اتوماتیک چه تغییراتی نسبت به قبل داشته است؟
موتور تنفس طبیعی ME16 با توان خروجی محدود، برای وزن نسبتاً سنگین ۱۳۳۰ کیلوگرمی شاهین پلاس کافی به نظر نمیرسد و باعث شده تا این خودرو عملکرد نسبتاً کندی داشته باشد. با این حال، نباید از مزایای موتور تنفس طبیعی ME16 در شاهین پلاس چشمپوشی کرد. این پیشرانه به طور معمول استهلاک و هزینههای نگهداری کمتری نسبت به موتورهای توربوشارژ دارد.
در مقابل، پیشرانه توربوشارژ دنا پلاس با مشکلات و حساسیتهای خاص خود همراه است. در زمینه مصرف سوخت شاهین پلاس با موتور ME16 کممصرفتر عمل میکند و به طور میانگین در هر صد کیلومتر، حدود یک لیتر سوخت کمتری نسبت به دنا پلاس توربو مصرف میکند. این اختلاف میتواند در بلندمدت صرفهجویی قابل توجهی را برای مالک به همراه داشته باشد.
مقایسه طراحی ظاهری و کابین
کابین سایپا شاهین پلاس
در بحث طراحی ظاهری، اگرچه شاهین پلاس در مقایسه با نسخههای پیشین شاهین تغییرات بنیادینی را تجربه نکرده است، اما همچنان در مقابل دنا پلاس اندکی برتری دارد. دنا پلاس که بر پایه پلتفرم قدیمی سمند شکل گرفته، علیرغم بهروزرسانیها و تغییرات ظاهری قابل توجه همچنان رگههایی از اصالت و طراحی قدیمی خود را به نمایش میگذارد. این در حالی است که شاهین پلاس به عنوان یک سدان مستقل و با طراحی اختصاصی، ظاهری پختهتر، مدرنتر و اصولیتر را ارائه میدهد.
کابین دنا پلاس
درون کابین نیز، دنا پلاس با مشکل کمبود فضا مواجه است. این مسئله به خصوص در مقایسه با سمند بیشتر به چشم میآید. در مقابل، شاهین پلاس به عنوان یک خودرو در کلاس C یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگتری برخوردار است که آن را به گزینه مناسبتری برای استفادههای خانوادگی و مسافرتهای طولانی تبدیل میکند. فضای بیشتر پا و سر برای سرنشینان عقب یکی از مزایای اصلی شاهین پلاس در این زمینه به شمار میرود.
مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی
در زمینه امکانات و آپشنها، هر دو خودروی شاهین پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال، جزو مجهزترین خودروهای تولید داخل محسوب میشوند. سایپا در نسخه پلاس شاهین، سه آپشن جدید شامل تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده، گرمکن صندلیهای جلو و شیشههای دودی عقب را نسبت به نسخه CVT اضافه کرده است. ایرانخودرو نیز مدتی است که دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال را با امکانات بیشتری نظیر سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای به بازار عرضه میکند.
همچنین بخوانید:
شاهین پلاس یا دنا جوانان؛ برنده مقایسه سدانهای جدید ایران خودرو سایپا کدام است؟
با این حال، به لطف مواردی همچون ایربگهای بیشتر، رینگهای بزرگتر، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو و سنسور باران کفه ترازو اندکی به سمت دنا پلاس توربو سنگینی میکند. اما شاهین پلاس نیز با گرمکن صندلیهای جلو و نمایشگر بزرگتر سیستم اطلاعات و سرگرمی، سعی در جبران برخی کاستیهای خود دارد.
قیمت و ارزش خرید شاهین پلاس سایپا و دنا پلاس
با در نظر گرفتن قیمت فعلی بازار، دنا پلاس توربو اتوماتیک با برچسب قیمتی حدود 1 میلیارد و 150 میلیون تومان، اندکی ارزانتر از شاهین پلاس با قیمت 1 میلیارد و 280 میلیون تومان است. با توجه به امکانات بیشتر و پیشرانه قویتر، میتوان گفت که دنا پلاس توربو اتوماتیک در مجموع ارزش خرید بالاتری را ارائه میدهد. با این حال، خریداران باید در نظر داشته باشند که دنا پلاس توربو با مشکلاتی نظیر حساسیتهای موتور توربو و فضای کابین محدودتر همراه است.
مزایا و معایب
سایپا شاهین پلاس: این خودرو از کابین جادار، پلتفرم مدرنتر و پیشرانه تنفس طبیعی کماستهلاک بهره میبرد. متاسفانه، شاهین پلاس در بخش توان موتور با ضعف مواجه است، امکانات کمتری ارائه میدهد و از طراحی داخلی قدیمیتری برخوردار است.
دنا پلاس توربو اتوماتیک: دنا پلاس توربو اتوماتیک با موتور توربوشارژ قدرتمند، امکانات مناسب و قیمت ارزانتر، گزینه جذابی به نظر میرسد. با این حال، این خودرو با مشکلاتی مانند مشکلات موتوری احتمالی، فضای محدود کابین و پلتفرم قدیمی روبهرو است.
مقایسه فنی سایپا شاهین پلاس با تارا V4
تارا V4 اتوماتیک به عنوان یکی از رقبای سرسخت شاهین پلاس در بازار خودروهای داخلی، از جهات مختلفی قابل بررسی است. هر دو خودرو از یک خانواده پیشرانه بهره میبرند، اما با تنظیمات متفاوت، عملکردی نسبتاً متمایز را ارائه میدهند. در حالی که هر دو خودرو به پیشرانه TU5P مجهز شدهاند، خروجیهای این موتور در دو شرکت خودروسازی متفاوت است.
ایران خودرو با بهینهسازیهای خود، از این موتور قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاوری 144 نیوتنمتر استخراج میکند. در مقابل، سایپا با نام تجاری ME16، خروجی 111 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتنمتر را ارائه میدهد. هر دو خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE برای انتقال قدرت به چرخها استفاده میکنند.
یکی از نکات قابل توجه، وزن کمتر تارا نسبت به شاهین پلاس است. با حدود 60 کیلوگرم وزن کمتر، تارا میتواند در شتابگیری و چابکی عملکرد بهتری داشته باشد. با این وجود با توجه به محدودیتهای فنی و مشخصات پیشرانه، تارا V4 نیز مانند شاهین پلاس، در دسته خودروهای پرشتاب قرار نمیگیرد و نباید از آن انتظار شتاب و هیجان بالایی داشت. در واقع، هر دو خودرو برای رانندگی شهری مناسب بوده و بیشتر بر راحتی و مصرف سوخت بهینه تمرکز دارند.
مقایسه طراحی ظاهری و داخلی
در زمینه طراحی ظاهری، شاهین پلاس برتری محسوسی نسبت به تارا V4 اتوماتیک دارد. تارا در واقع، نسخه فیسلیفتشده پژو 301 با تغییراتی در قسمت جلو و عقب است. این در حالی است که شاهین پلاس به عنوان یک خودروی مستقل از ابتدا طراحی شده و از هماهنگی بیشتری در طراحی بدنه برخوردار است. اگرچه ایرانخودرو با بهروزرسانی گرافیک چراغهای عقب در تارا V4 تلاش کرده است تا یکی از نقاط ضعف طراحی این خودرو را برطرف کند، اما همچنان شاهین پلاس از نظر ظاهری کمی جذابتر به نظر میرسد.
همچنین مطالعه کنید:
تارا بخریم یا پژو ۲۰۷؛ در مقایسه کدام بهتر است؟
کابین تارا V4 اتوماتیک
در داخل کابین، تارا با داشبورد پلاستیکی و طراحی ساده حس یک خودرو اقتصادی را القا میکند. اگرچه کیفیت متریال داخلی شاهین پلاس هم ایدهآل نیست، اما به لطف استفاده از تریم دورنگ و نمایشگر بزرگتر، فضای داخلی آن کمی دلپذیرتر از تارا به نظر میرسد. در مقابل، تارا در زمینه فضای داخلی و کاربردی برتری دارد. فضای بار و کابین تارا به طور قابل توجهی بزرگتر، جادارتر و راحتتر از شاهین پلاس است و سرنشینان در مسافتهای طولانی آسایش بیشتری را تجربه خواهند کرد.
مقایسه امکانات رفاهی و فناوریها
از نظر امکانات و آپشنها، تارا V4 و شاهین پلاس رقابت نزدیکی دارند. تارا با داشتن امکاناتی نظیر سنسور پایی برای باز کردن صندوق، ایربگهای جانبی و سنسور باران، کمی از رقیب خود پیشی میگیرد. در مقابل، شاهین پلاس با نمایشگر ۱۰ اینچی بزرگتر نسبت به نمایشگر ۷ اینچی تارا، و همچنین شیشههای دودی عقب امکاناتی را ارائه میدهد که در تارا وجود ندارند. به طور کلی، انتخاب بین این دو خودرو از نظر آپشن بستگی به اولویتهای شخصی خریدار دارد.
قیمت و ارزش خرید شاهین پلاس سایپا و تارا V4
با وجود داشتن امکانات بیشتر در تارا V4، قیمت این خودرو در بازه 1 میلیارد و 80 میلیون تومان و حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از شاهین پلاس در بازار است. این اختلاف قیمت قابل توجه، ارزش خرید تارا V4 را به نسبت رقیب سایپایی خود افزایش میدهد. با توجه به اینکه هر دو خودرو از نظر قوای محرکه عملکرد تقریباً یکسانی دارند، این اختلاف قیمت میتواند عامل تعیین کنندهای برای بسیاری از خریداران باشد.
علاوه بر این، تارا V4 از پلتفرم مدرنتری نسبت به دنا پلاس برخوردار است که میتواند بر کیفیت سواری و پایداری خودرو تأثیر مثبتی داشته باشد. با این حال در زمینه ایمنی در تصادفات، شاهین پلاس عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. بنابراین، خریداران باید با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف نظیر قیمت، امکانات، ایمنی و پلتفرم، تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنند.
مزایا و معایب
سایپا شاهین پلاس: این خودرو با طراحی بیرونی هماهنگتر و تریم دورنگ داخلی، از جذابیت ظاهری بیشتری برخوردار است و از پیشرانه تنفس طبیعی کم استهلاک بهره میبرد. با این حال توان موتور آن کم بوده، امکانات کمتری دارد و قیمت آن گرانتر است.
تارا V4: سدان ایران خودرو نیز از پیشرانه تنفس طبیعی کم استهلاک بهره میبرد، امکانات مناسبی دارد و قیمت آن ارزانتر است. اما طراحی بیرونی آن چندان جذاب نیست، طراحی داخلی آن قدیمی است و ایمنی پایینتری دارد.
مقایسه فنی سایپا شاهین پلاس با ام وی ام X33 کراس
در صورتی که سدانهای پیشنهادی نتوانستهاند رضایت شما را جلب کنند و تمایل به داشتن یک کراساوور در بازه قیمتی شاهین پلاس دارید، ام وی ام X33 کراس اتوماتیک به عنوان یک گزینه جذاب مطرح میشود. این خودرو، که در واقع یک فیسلیفت اساسی از مدل X22 پرو به شمار میرود، با طراحی بهروزتر و امکانات بیشتر، در دو تیپ دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شده است.
نکته قابل توجه تفاوت در نوع پیشرانه این دو تیپ است. مدل اتوماتیک X33 کراس، به یک موتور کوچک اما قدرتمند ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که با تولید ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور، عملکرد قابل قبولی را ارائه میدهد. با وجود حجم کم، این موتور توربو از نظر توان خروجی با موتور تنفس طبیعی شاهین پلاس برابری میکند، اما به دلیل پیچیدگی بیشتر و استفاده از توربوشارژر، احتمالاً استهلاک بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت.
وظیفه انتقال قدرت در این کراساوور کوچک بر عهده یک گیربکس CVT است که با عملکرد نرم و روان خود، تجربه رانندگی متفاوتی را نسبت به سایر خودروهای مورد بررسی ارائه میدهد. یکی از مزایای بارز X33 کراس اتوماتیک، مصرف سوخت پایین آن است. به لطف موتور کمحجم و گیربکس CVT، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۱ لیتر بنزین مصرف میکند که تقریباً یک لیتر از شاهین پلاس کمتر است و این امر میتواند در بلندمدت صرفهجویی قابل توجهی را برای مالک به همراه داشته باشد.
مقایسه طراحی ظاهری و کابین
اگرچه شاهین پلاس و ام وی ام X33 کراس در دو سگمنت متفاوت قرار میگیرند، اما در زمینه طراحی ظاهری، برتری بیچون و چرا با کراس اوور چینی است. با وجود اینکه ریشه تولید X33 کراس به سال 2016 باز میگردد، مدل فعلی دومین فیس لیفت بر روی این کراس اوور کوچک چری محسوب میشود و با بهره گیری از چراغهای دو قسمتی در جلو و چراغهای سرتاسری در عقب، ظاهری کاملاً مدرن و جذاب به خود گرفته است.
در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با ایکس ۳۳ کراس؛ کدامیک ارزش خرید بیشتری دارد؟
علاوه بر این، در بازار ایران که به طور فزایندهای به سمت خودروهای شاسی بلند گرایش دارد، X33 کراس توجه بیشتری را نسبت به سدان شاهین پلاس به خود جلب میکند. در داخل کابین نیز، این کراس اوور کوچک چینی با داشتن نمایشگرهای یکپارچه برای صفحه کیلومتر و سیستم اطلاعات و سرگرمی، فرمان D شکل و طراحی مدرن داشبورد، چندین پله از فضای داخلی قدیمی و کسل کننده شاهین پلاس بالاتر قرار میگیرد.
با این وجود، باید به این نکته توجه داشت که X33 کراس یک خودرو کوچک با طول تنها 4.2 متر است و به همین دلیل، فضای داخلی آن محدود بوده و با صندوق بار کوچک خود، گزینه چندان مناسبی برای مسافرت های طولانی نخواهد بود.
مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی
کابین ام وی ام X33 کراس
در زمینه امکانات و تجهیزات رفاهی، X33 کراس با ارائه ویژگیهایی نظیر سنسور پارک جلو و عقب، شارژر بیسیم تلفن همراه، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، ترمز پارک برقی همراه با اتوهلد، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ قابل تنظیم و چهار کیسه هوا، نسبت به شاهین پلاس به طور محسوسی برتری دارد.
قیمت و ارزش خرید شاهین پلاس سایپا و ام وی ام ایکس 33 کراس
در حال حاضر، قیمت X33 کراس اتوماتیک در بازار حدود 1 میلیارد و 280 میلیون تومان است که دقیقاً با قیمت شاهین پلاس برابری میکند. بنابراین، انتخاب بین این دو خودرو کاملاً به انتظارات و اولویتهای شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک کراس اوور کوچک و جمعوجور هستید که بیشتر برای استفادههای شهری و روزمره مناسب باشد، X33 کراس با ابعاد کوچکتر، امکانات مناسب و مصرف سوخت پایینتر، گزینه ایدهآلی خواهد بود. اما اگر به خودرویی خانوادگی با فضای بیشتر نیاز دارید، شاهین پلاس با کابین جادار و صندوق بار بزرگتر، انتخاب بهتری خواهد بود.
مزایا و معایب
سایپا شاهین پلاس: این خودرو با مزایایی همچون پیشرانه تنفس طبیعی کماستهلاک، کابین جادار و بازار فروش دستدوم بهتر، گزینهای مناسب برای خانوادهها و کسانی است که به دنبال خودرویی با دوام و کمدردسر هستند. با این حال، توان کم موتور، امکانات کمتر و طراحی داخلی قدیمی از نقاط ضعف آن به شمار میروند.
ام وی ام X33 کراس: در مقابل، X33 کراس با امکانات کامل نسبت به قیمت، مصرف سوخت پایین و طراحی مدرن بیرون و داخل، جذابیت بیشتری برای جوانان و افرادی دارد که به دنبال خودرویی بهروز و با امکانات رفاهی مناسب هستند. اما باید به استهلاک بالاتر موتور توربو، فضای محدود کابین و صندوق بار کوچک آن نیز توجه داشت.
جدول مقایسه مشخصات فنی و امکانات
در انتها امیدواریم مقایسه و بررسی شاهین پلاس سایپا با سه رقیب داخلی و مونتاژی مورد پسندتان واقع شده باشد. در ذیل جدول مقایسه کامل مشخصات و امکانات خودروهای بررسی شده را مشاهده نمایید.
نام خودرو شاهین پلاس تارا V4 دنا پلاس توربو ام وی ام X33 کراس پیشرانه ME16 TU5P EF7 TC SQRE3T10 نوع موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۲ قدرت ۱۱۱ اسب بخار ۱۱۳ اسب بخار ۱۵۰ اسب بخار ۱۱۲ اسب بخار گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر ۱۴۴ نیوتن متر ۲۱۵ نیوتن متر ۱۴۵ نیوتن متر گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک CVT محور محرک جلو جلو جلو جلو مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی ۸.۱ لیتر ترکیبی ۶.۱ لیتر ترکیبی وزن خالص ۱۳۳۰ کیلوگرم ۱۲۷۰ کیلوگرم ۱۴۰۰ کیلوگرم ۱۳۱۴ کیلوگرم طول ۴,۴۴۶ میلیمتر ۴,۵۱۹ میلیمتر ۴,۵۵۹ میلیمتر ۴,۲۰۰ میلیمتر عرض ۱,۷۷۱ میلیمتر ۱,۷۵۳ میلیمتر ۱,۷۲۰ میلیمتر ۱,۷۶۰ میلیمتر ارتفاع ۱,۴۹۰ میلیمتر ۱,۴۶۶ میلیمتر ۱,۴۶۰ میلیمتر ۱,۵۷۰ میلیمتر
نام خودرو شاهین پلاس تارا V4 دنا پلاس توربو ام وی ام X33 کراس ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد دارد دارد دارد کنترل کشش دارد دارد دارد دارد کنترل پایداری دارد دارد دارد دارد ایربگ ۲ عدد ۴ عدد ۴ عدد ۴ عدد فرمان برقی برقی برقی برقی نمایشگر ۱۰ اینچی ۷ اینچی ۷ اینچی ۱۰.۲۵ اینچی صفحه آمپر آنالوگ آنالوگ آنالوگ دیجیتالی ۷ اینچی آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن تاشو برقی تاشو برقی تاشو برقی با گرمکن سانروف دارد دارد دارد دارد روکش صندلی چرم چرم و پارچه پارچه چرم سنسور پارک عقب عقب عقب عقب و جلو دوربین دنده عقب دارد دارد دارد دارد سیستم پایش باد تایرها دارد دارد دارد دارد رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۷ اینچی آلومینیومی تنظیم صندلی راننده برقی ۶ جهته برقی ۶ جهته برقی ۸ جهته دستی ۶ جهته تنظیم صندلی سرنشین جلو دستی ۴ جهته برقی ۶ جهته برقی ۸ جهته دستی ۴ جهته گرمکن صندلیهای جلو دارد دارد ندارد دارد کروز کنترل دارد دارد دارد دارد سنسور نور دارد دارد دارد دارد سنسور باران ندارد دارد دارد ندارد سیستم ورود بدون کلید دارد دارد دارد دارد استارت دکمهای دارد دارد دارد دارد سنسور پایی در صندوق ندارد دارد دارد دارد شیشههای عقب دودی دارد ندارد ندارد ندارد شارژر بیسیم گوشی ندارد ندارد ندارد دارد ترمز پارک برقی و اتوهلد ندارد ندارد ندارد دارد نورپردازی داخلی ندارد ندارد ندارد دارد استارت از راه دور ندارد ندارد ندارد دارد
همچنین بخوانید:
پیش بینی فعالان بازار خودرو از قیمت خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳
رووی eRX5، کراس اوور پلاگین هیبرید پارس خودرو بهزودی در بازار + عکس و مشخصات
چانگان مجبور به خروج از بازار ایران شد؛ با تحریم، نمیشود∎