شناسهٔ خبر: 71449328 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

صداوسیما دیگر برای آگهی هم جذاب نیست!

کاهش معنادار تعداد تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی در چند سال اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

هفت‌صبح در گزارشی نوشت: صداوسیما در ویژه‌نامه دومین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که توسط اداره کل بازرگانی برگزار می‌شود، آمار و ارقامی ارائه داده که بسیار جالب توجه است. تعداد تیزرهای تبلیغاتی رادیویی در سال ۱۴۰۳ بیش‌از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرده است و از ۲۱۱۸ عدد به ۹۵۳ تیزر رادیویی کاهش پیدا کرده.

این موضوع در مورد تیزرهای تلویزیونی نیز صدق می‌کند به نحوی که تعداد تیزرهای تلویزیونی در سال ۱۴۰۳ برابر با ۶۰۹۶ تیزر اعلام شده است که در سال ۱۴۰۰ این عدد برابر با ۱۴۸۶۷ بوده است و شاهد کاهش شدید تعداد تبلیغات در صداوسیما هستیم.» این گزارش نشانه‌ای روشن از ناکارآمدی طرح تحول است که چند سالی است توسط مدیران جدید صدا و سیما مطرح شده.

هفت‌صبح در گزارشی نوشت: صداوسیما در ویژه‌نامه دومین جشنواره فرهنگی اقتصادی آگهی‌های بازرگانی که توسط اداره کل بازرگانی برگزار می‌شود، آمار و ارقامی ارائه داده که بسیار جالب توجه است. تعداد تیزرهای تبلیغاتی رادیویی در سال ۱۴۰۳ بیش‌از ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرده است و از ۲۱۱۸ عدد به ۹۵۳ تیزر رادیویی کاهش پیدا کرده.

این موضوع در مورد تیزرهای تلویزیونی نیز صدق می‌کند به نحوی که تعداد تیزرهای تلویزیونی در سال ۱۴۰۳ برابر با ۶۰۹۶ تیزر اعلام شده است که در سال ۱۴۰۰ این عدد برابر با ۱۴۸۶۷ بوده است و شاهد کاهش شدید تعداد تبلیغات در صداوسیما هستیم.» این گزارش نشانه‌ای روشن از ناکارآمدی طرح تحول است که چند سالی است توسط مدیران جدید صدا و سیما مطرح شده.

برچسب‌ها: