شناسهٔ خبر: 71440800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

افتتاح بیش از ۲۵۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد: وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۲۵۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در دهه فجر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دبیرستان خیرساز ۶ کلاسه حاجی حسینی شهرستان نوشهر اظهار کرد: در دهه فجر در حوزه مدرسه‌سازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح شده است. 

وی با بیان اینکه خیرین بزرگترین پشتوانه و سرمایه‌های نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، گفت: خیرین طلایه دار مدرسه‌سازی و فرهنگ مدرسه‌سازی هستند. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در کنار افتتاح پروژه ها، نظام مسائل و مشکلات آموزش و پرورش این مناطق را بررسی و رفع خواهیم کرد. 

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که دکتر پزشکیان اولویت اول خود را آموزش و پرورش قرار داده اند، افزود: از شعارهای مهم رئیس جمهور، طرح توسعه عدالت آموزشی در دو مسیر محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی و ایجاد زیر ساخت‌های آموزشی و توسعه عدالت آموزشی است. 

وی افزود: بخش اول این رویکرد را استانداران و مسئولان بخش‌های اجرایی با قوت پیش می‌برند و بخش دوم بر دوش معلمان عزیز و جامعه تعلیم و تربیت است. 

کاظمی تصریح کرد: آموزش وپرورش زیر ساخت اساسی توسعه هر کشوری است و آیینه تمام نمای آینده کشور به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش؛ بهترین و بالاترین ارزش افزوده را خواهد داشت. 

به گفته وی؛ امروز یک نگاه بنیادی توسط رییس جمهور شکل گرفته است و در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا نیز تحول و توسعه از آموزش و پرورش شروع شده است. به عبارتی؛ سرچشمه همه مسائل مرتبط با فرهنگ، امنیت و اقتصاد جامعه در آموزش و پرورش و مدرسه است. 

کاظمی تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای را بسازیم آغاز توسعه یک کشور را رقم زده ایم. 

وی خطاب به معلمان و جامعه تعلیم و تربیت گفت: باید برای تحول در کیفیت آموزشی، در کلاس درس وقت گذاشته شود. از این رو برای تحول در کیفیت آموزش و پرورش، طرح ویژه‌ای آماده شده و قرار است تحول در کلاس درس را با آموزش معلمان، تحول در روش‌های یاد دهی و یادگیری، تحول در چیدمان کلاس و سخت‌افزار و نرم‌افزار کلاس دنبال شود. 

وی افزود: البته بخشی از تحول در مدیریت مدرسه است و مدیر اساسی‌ترین نقش را در ارتقا کیفیت مدرسه دارد. مدیری که بتواند برای مدرسه چشم‌انداز دقیق تعریف کند، آینده مدرسه را متفاوت می‌کند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی ادامه داد: یک مدیر خوب؛ مدیری است که شاخص‌های یک مدرسه را خوب ترسیم؛ تحصیل دانش آموزان را رصد و از تربیت آنان نیز مراقبت می‌کند.

انتهای پیام/