شناسهٔ خبر: 71437121 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افتتاح بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه آموزشی در دهه فجر

برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: در دهه فجر در حوزه مدرسه سازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح شده است. برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: در دهه فجر در حوزه مدرسه سازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دبیرستان خیرساز ۶ کلاسه حاجی حسینی شهرستان نوشهر اظهار کرد: در دهه  فجر در حوزه مدرسه سازی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ افتتاح شده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه خیرین بزرگترین پشتوانه و سرمایه های نظام تعلیم و تربیت کشور هستند، گفت: خیرین طلایه دار مدرسه سازی و فرهنگ مدرسه سازی هستند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در کنار افتتاح پروژه ها، نظام مسائل و مشکلات آموزش و پرورش این مناطق را بررسی و رفع خواهیم کرد.

وی  با اشاره به اینکه افتخار می کنم که دکتر پزشکیان اولویت اول خود را آموزش و پرورش قرار داده اند، افزود: از شعارهای مهم رئیس جمهور، طرح توسعه عدالت آموزشی  در دو مسیر محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی  و ایجاد زیر ساخت های آموزشی و  توسعه عدالت آموزشی است.

وی افزود: بخش اول این رویکرد را استانداران و مسئولان بخش های اجرایی با قوت پیش می برند و بخش دوم بر دوش معلمان عزیز و جامعه تعلیم و تربیت است.

کاظمی تصریح کرد: آموزش وپرورش زیر ساخت اساسی توسعه هر کشوری است و آیینه تمام نمای آینده  کشور به شمار می رود و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش؛ بهترین و بالاترین ارزش افزوده را خواهد داشت.

به کفته وی؛ امروز یک نگاه بنیادی توسط رییس جمهور شکل گرفته است و در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا نیز تحول و توسعه از آموزش و پرورش شروع شده است.  به عبارتی؛ سرچشمه همه مسائل مرتبط با فرهنگ، امنیت و اقتصاد جامعه  در  آموزش و پرورش و مدرسه است .

کاظمی تاکید کرد:  اگر مدرسه ای را بسازیم آغاز توسعه یک کشور را رقم زده ایم.

وی خطاب به معلمان و جامعه تعلیم و تربیت گفت: باید برای تحول در کیفیت آموزشی، در کلاس درس وقت گذاشته شود. از این رو برای تحول در کیفیت آموزش و پرورش، طرح ویژه ای آماده شده و قرار است تحول در کلاس درس را با آموزش معلمان ، تحول در روش‌های یاد دهی و یادگیری، تحول در چیدمان کلاس و سخت افزار و نرم افزار کلاس دنبال شود.

وی افزود: البته بخشی از تحول در مدیریت مدرسه است و مدیر اساسی ترین نقش را در ارتقا کیفیت مدرسه دارد. مدیری که بتواند برای مدرسه چشم انداز دقیق تعریف کند، آینده مدرسه را متفاوت می‌کند .

کاظمی ادامه داد: یک مدیر خوب؛مدیری است که شاخص های یک مدرسه را خوب ترسیم؛ تحصیل دانش آموزان را رصد و از تربیت آنان نیز  مراقبت می‌کند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها: