به گزارش ایسنا، مطهر محمدخانی در نشست خبری خود در مورد درخواست شهرداری تهران از ایسپا برای نظرسنجی از شهروندان تهرانی پیرامون رضایت عملکرد شهرداری تهران، گفت: تعداد نظرسنجی و افکارسنجی ما تعداد زیادی است و مرکز مطالعات وبرنامهریزی شهرداری تهران نیز به صورت روتین نظرسنجی میکند و مرکز ارتباطات نیز دفتر داده را راهاندازی کرده که مبتنی بر مدلهای مختلف موضوع مختلف را رصد میکنیم.
وی با بیان اینکه فراتر از انتشار نتایج این نظرسنجیها، محل تصمیم در شهرداری تهران شده است و با مشارکت ایسپا واداره کل پایش نظرسنجی شد و بر اساس آن برخی تغییرات در سطح شهرداران مناطق ونواحی شد، افزود: نتایج نظرسنجی محل تصمیم گیری و تغییر در برنامهها و.... نیز شد تا آن چیزی که مدنظر مردم است را در اداره شهر رعایت کنیم. بگونهای که طرح تحول در نگهداشت شهر و استقبال از بهار که در حال انجام است بر اساس نطرسنجیها و آمار ۱۳۷ صورت میگیرد.
سخنگوی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا بسته تشویقی شهرداری تهران در موضوع بافت فرسوده داده میشود یا خیر؟ با بیان اینکه در سال جاری شرایط تخفیف پروانه ساخت نداریم، افزود: در سال جاری شرایط تخفیف پروانه ساخت نداریم و متناسب با تورم افزایش تعرفه برای سال آینده خواهیم داشت چرا که بازار مسکن متأثر از موضوعات دیگر است و ارتباطی با این مسئله ندارد؛ البته تشویقاتی برای بافت فرسوده خواهیم داشت و سازندگان که دغدغه قیمت مسکن دارند، با کمک به مردم عدد فروش خانه خالی در تهران را پایین بیاورند و آن را عرضه کنند.
وی با بیان اینکه پنجشنبه این هفته رونمایی از بسته حمل و نقل برقی و پاک شهرداری تهران خواهیم داشت، گفت: در این مراسم تراموا، اتوبوس و تاکسی برقی رونمایی میشود و بعد از آن وارد خطوط میشوند.
محمدخانی با بیان اینکه تراموا در واقع ای آر تی سه کابین است که در حال تست شبانه است، افزود: این مد حمل و نقلی بدون ریل است و سوخت پاک دارد و خطوط متناسب آن در حال تعیین است.
وی در مورد پروژه «بام ری» و انتقادات میراث فرهنگی، گفت: این پروژه طبق زمانبندی در بهار آینده افتتاح میشود.
سخنگوی شهرداری تهران در مورد ساماندهی دستفروشان پایتخت نیز اظهار کرد: اولویت ما قرار دادن فضای مشخص با کمک فراجا و سایر نهادهای دولتی برای فعالیت این افراد است تا ظرفیت ارائه کالا وخدمات خود را داشته باشند.
محمدخانی در ادامه نشست خبری خود در مورد سخنان مدیر عامل یکی از شرکتهای اتوبوس مبنی بر اینکه اگر مساعدت های مالی و پرداخت وجه نقد که با طرف چینی طی شد با آنها نیز صورت میگرفت توان تولید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در سال را داشتند، گفت: اگر اینطور است چرا از ظرفیت تولید آنها استفاده نشده است؟
وی اظهار کرد: بارها تاکید کردیم که طبیعتاً اولویت اول ما خرید از داخل و حمایت از تولید داخلی است و این را در عمل نشان دادیم و در خرید تاکسیها تقریبا به همان اندازه که با طرف خارجی قرارداد منعقد کردیم با تولیدکننده داخلی نیز قرارداد داشتیم و درباره اتوبوسها نیز همینطور است؛ اما چند واقعیت را نمیتوان انکار کرد.
محمدخانی ادامه داد: البته این را برای زیر سوال بردن تولید داخل بیان نمیکنم؛ اما اولاً بر خلاف ادعایی که تولیدکننده داخلی در گفتگویی مطرح کرده در قرارداد چین به لحاظ مدل پرداخت نقدی و غیر نقد هیچ تفاوتی با روشی که با تولیدکنندگان داخلی داریم وجود ندارد و شهرداری تهران بر اساس مجوزی که هر سال در بودجه دریافت میکند معمولا از طریق کارگزاریها برای تبدیل زمین یا ملک به پول نقد اقدام میکند مشابه همین مسیر در مورد چین هم تکرار شد. بنابراین بحث پرداخت نقد و غیر نقد به این جهت تفاوت ندارد و این گزاره که ما چین را برای پرداخت پول نقد اولویت دادیم درست نیست و بخشی از پولی که به چین دادیم، غیر نقد بوده است.
وی افزود: در همه پروژههای شهرداری تهران کارگزاری به صورت واسط زمین را دریافت میکند و به جای آن پول نقد واریز میکند همین مسیر در مورد همه قراردادها شکل گرفته است.
محمدخانی در مورد توقف پروژههای عمرانی گفت: پروژههای شهرداری بدون توقف درحال اجراست و همیشه تعامل بین مجموعههای معاونت فنی و عمرانی ما و معاونت حمل و نقل ما در حوزه ساخت مترو و در حوزه ساخت بزرگراهها با پلیس راهور وجود داشته است و همه پروژههای ما در حوزه عمرانی مانند پروژه شوشتری و برخی از تقاطعها به صورت سه شیفت درحال انجام بوده و هیچ توقفی ندارد.
انتهای پیام