اصغر کشاورزراد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی برای دریافت هزینههای حفاری، نظافت و نظارتهای مستمر حین و پس از انجام عملیات است که این هزینهها علاوهبر پوشش عملیات اولیه، برای ترمیم آسیبهای پس از انجام حفاری نیز در نظر گرفته میشود.
وی افزود: در مواردی که حفاریها به نشستهای جدید منجر میشود، شهرداری موظف است مجدد نسبت به مرمت و ترمیم معابر اقدام کند و این هزینهها را خود پوشش دهد. بسیاری از شهروندان در مناطق مختلف شهری این نشستها را مشاهده کردهاند که حتی گاهی پس از پُرسازی، آسفالت یا سنگفرش، معابر به حالت اولیه خود بازنمیگردد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری برای اصلاح این نشستها و حفظ کیفیت زیرسازی معابر، با هزینههای خود عملیات ترمیم و مرمت را انجام میدهد و این عملیات با توجه به اینکه بهطور کامل قادر به بازگرداندن حالت اولیه لایههای زیرسازی و بدنه معابر نخواهد بود، نیاز به هزینههای مرتب و مداوم برای نگهداری و ترمیم دارد، ادامه داد: هزینههای مربوط به ترمیم باید توسط شهرداری ادامه پیدا کند تا معابر شهری به وضعیت مطلوب برسد.
کشاورزراد تصریح کرد: هزینههای مربوط به خسارت حفاری طبق مصوبات شورای اسلامی شهر محاسبه و دریافت میشود و این محاسبات بر اساس شرایط و اهمیت معابر و نوع عملیات حفاری انجام میشود.
وی گفت: برای مثال نوع کفسازی معابر همچون آسفالت یا سنگفرش، قدمت آسفالت (زیر چهار سال یا بالای چهار سال) و دیگر عوامل مربوط به وضعیت زیرسازی، مواردی است که بهطور دقیق بر اساس جدولهای مصوب شورا محاسبه و مبلغ نهایی هزینه به متقاضی اعلام میشود.