شناسهٔ خبر: 71388909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان مطرح کرد

اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت معابر اصفهان طی ۳ سال گذشته

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: طی سه سال گذشته، شهرداری اصفهان حدود ۵۱۳ قرارداد برای اجرای آسفالت در سطح این کلان‌شهر امضا کرده است که در مجموع مبلغی بالغ‌بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان داشته است.

صاحب‌خبر -

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عمر مفید آسفالت در معابر شهری، در صورتی که هیچ‌گونه مسائل تاسیساتی در نظر گرفته نشود، می‌تواند به مدت طولانی دوام بیاورد، به‌طور مثال در رینگ سوم شهر اصفهان، آسفالت معابری که حدود ۲۰ سال پیش اجرا شده، همچنان به‌خوبی عملکرد دارد.

وی افزود: باید توجه داشت که در بسیاری از معابر اصلی و فرعی شهر، مسیرهای تأسیسات زیرساختی عبور می‌کند که این مسئله به‌طور قابل توجهی بر کیفیت آسفالت تأثیر می‌گذارد و عبور تأسیسات مختلف از جمله لوله‌های آب، گاز و فاضلاب، به‌طور معمول موجب نشست زمین و تخریب زیرسازی و روسازی معابر می‌شود که در نتیجه به ترمیم و بازسازی مکرر آسفالت نیاز دارد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: در سه سال گذشته، شهرداری اصفهان حدود ۵۱۳ قرارداد برای اجرای آسفالت در سطح این کلان‌شهر امضا کرده است که در مجموع مبلغی بالغ‌بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان داشته است؛ طی این مدت نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر اصفهان پخش شده است.

کشاورزراد گفت: طی سال جاری نیز شهرداری اصفهان با اصلاح و افزایش بودجه، تلاش کرده است تا برنامه‌های اجرایی خود را به بهترین نحو پیش ببرد، به‌طوری‌که شورای اسلامی شهر موافقت کرده و بودجه آسفالت معابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ابتدا بودجه مصوب سال جاری ۳۸۰ میلیارد تومان بود که پس از اصلاحات، به این مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر اضافه شد و به ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری، اجرای پروژه‌های آسفالت در بهترین فصل سال است که به‌طور معمول ۹ ماه از سال به‌عنوان زمان مناسب برای این کار در نظر گرفته می‌شود و به‌همین دلیل، تلاش شده است تا تمام اعتبار تخصیص‌یافته در این مدت زمان صرف پروژه‌های اجرایی آسفالت شود.

کشاورزراد گفت: باید توجه داشت که محدودیت‌های مالی و منابع موجود، موجب شده است که این پروژه‌ها بر اساس اولویت‌بندی در مناطق مختلف شهر انجام شود.

وی افزود: در مناطقی که معابر خاکی وجود دارد و هنوز تأسیسات زیربنایی به‌طور کامل انجام نشده است، پروژه‌های آسفالت نمی‌تواند به‌طور کامل اجرا شود، زیرا این معابر ممکن است هنوز در مراحل اولیه ساخت‌وساز باشد و تا زمانی که تأسیسات زیربنایی به پایان نرسد، امکان اجرای آسفالت در آن‌ها وجود ندار، بنابراین اجرای پروژه‌های آسفالت در این مناطق به انجام شدن مراحل ساخت‌وساز و تأسیسات زیرساختی بستگی دارد.