جوان آنلاین: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی با بیان اینکه بومیسازی کتابهای آموزش زبان در دستور کار است، گفت: تلاش برای رفع انحصار یک زبان خاص و کاهش تداخل فرهنگی انجام میشود.
احمد محمودزاده اظهار کرد: در نخستین رویداد ملی آموزش زبانهای خارجی تدوین الگوی بومی زبان خارجی مدنظر است و هدف این است که برنامههای درسی متناسب با فرهنگ و تاریخ تمدن ایران طراحی و آگاهی بینفرهنگی با هدف افزایش توانمندی معلمان در مقایسه با واحدهای زبانی با توجه به سیستم آموزشی ایران انجام میشود.
وی درباره آموزش منتقدانه در این رویداد توضیح داد: یادگیری زبان به منظور انتقال مفاهیم و ارزشهای خودی به دیگران و نه صرفاً تأثیرپذیری از فرهنگ بیگانه صورت میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته، دستگاهها، مجموعهها و مؤسسات مختلفی اقدام به تولید محتواهای آموزشی کردهاند. برخی از این محتواها شامل سیدیهای آموزشی و کتابهای داستان بودهاست اکنون وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارد این محتواها را جمعآوری کند و به آن دسته از آنها که قابلیت استفاده در کشور را دارند، بپردازیم تا دیگر مؤسسات نیز بتوانند از آنها بهرهمند شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در نتیجه این فراخوان، حدود ۲۵۶ محتوای آموزشی مکتوب و ۳۳۷ محتوای غیرمکتوب دریافت کردیم.
محمودزاده یادآور شد: همچنین، تعداد ۷۴۳ فیلم سخنرانی با محوریت تثبیت و تقویت هویت اسلامی - ایرانی توسط دانشآموزان زبانآموز تهیه شدهاست. وی ادامه داد: هدف ما این است که دانشآموزان هنگام یادگیری زبان انگلیسی بتوانند درباره پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت کنند و اثر فرهنگی آن را بپذیرند و بر دیگر مجموعهها و کشورها تأثیر بگذارند. معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر این، تعداد ۷۸۸ فیلم سخنرانی دیگر نیز با رویکرد روایت پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده است، یادآورشد: در مجموع، ۲۵۲ طرح به آثار ثبتنامی در این رویداد اضافه شد که داوری آنها در چند مرحله انجام پذیرفت و در مرحله اول داوری، مقالاتی که به مرحله دوم راه یافتند مورد بررسی قرار گرفت.
محمودزاده عنوان کرد: در نهایت، تعداد ۱۸۸ مقاله علمی، ۲۷۰ محتوای آموزشی مکتوب و غیرمکتوب، ۲۸۷ سخنرانی با رویکرد تثبیت هویت اسلامی - ایرانی و ۲۶۴ فیلم سخنرانی با روایت پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مرحله کشوری راه یافت و در مجموع هزارو۹ اثر به مرحله کشوری رسید که داوری نهایی آنها انجام شد.
وی با تأکید بر اینکه از میان آثار راهیافته به مرحله نهایی، پنج مقاله علمی - پژوهشی برتر انتخاب شد، گفت: همچنین پنج الگوی برتر تدریس، پنج محتوای آموزشی مکتوب و غیرمکتوب، شش فیلم سخنرانی دانشآموزان با رویکرد تصویرسازی هویت اسلامی - ایرانی و چهار فیلم سخنرانی با رویکرد پیشرفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شد و در مجموع، ۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: این رویداد قرار است روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه با شرکت ۳۰۰ میهمان از جمله وزیر آموزشوپرورش برگزار شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:
کتابهای آموزش زبانهای خارجی بومیسازی میشود
تلاش برای رفع انحصار یک زبان خاص و کاهش تداخل فرهنگی انجام میشود.
صاحبخبر -
∎