به گزارش خبرنگار مهر، جواد دهقانی، پیش از ظهر شنبه ۲۷ بهمن ماه به خبرنگاران گفت: بیش از ۴۵۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ این مرکز طی ۱۱ ماه سال جاری در مرکز مدیریت راههای این اداره کل ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان این مرکز به طور مستقیم پاسخگوی ۵۰ هزار تماس طی این مدت بودند، افزود: در بخش پیامهای مردمی این سامانه نیز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ پیام مردمی ثبت شده است.
وی در خصوص ثبت شکایات در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان کرمان افزود: شکایات مربوط به راه ۹۴ هزار مورد، شکایات امور مسافری حدود ۲۴ هزار، شکایات مربوط به حوزه باری بیش از ۹۶ هزار و شکایت ایمنی و حریم راه ۷۳۰ مورد بوده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان با بیان اینکه ۱۴۹ دستگاه دوربین ثبت تخلف در استان کرمان در حال فعالیت است، تصریح کرد: مرکز مدیریت راههای استان کرمان به صورت شبانهروز در طول ایام طرح با بهرهگیری از سامانههای ترددشماری و دوربینهای نظارتی به اطلاعرسانی وضعیت راهها به کاربران جادهای از طریق سامانههای ۱۴۱، تلفن، سایت، اپلیکیشن و سامانه پیام کوتاه میپردازد.
دهقانی، افزود: اطلاعرسانی آخرین وضعیت ترافیکی بر اساس سامانه تردد شماری در محورهای مورد درخواست کاربر، نمایش تصاویر دوربینهای نظارتی بر روی کریدورهای منتهی به شهر کرمان، اطلاعرسانی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی از طریق تابلوهای پیام متغیر در مقاطع مختلف مسیر، اطلاعرسانی مسیرهای مسدود و محورهای جایگزین، برحذر داشتن مردم از تردد در زمان بارش و یخبندان از اقدامات مرکز مدیریت راههای استان کرمان میباشد.