شناسهٔ خبر: 71058504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

چرا این تقاطع پایتخت اصلاح ترافیکی نمی‌شود؟

تقاطع خیابان‌های آزادی و آذربایجان به واسطه طولانی بودن مدت‌ چراغ و حرکت و گردش خودروها در جهات مختلف، یکی از نقاط دارای گره ترافیکی شهر تهران به شمار می‌آید. ترافیک این تقاطع به‌ویژه در ساعت‌های پیک ترافیک اغلب پس‌زدگی طولانی دارد و معابر اطراف را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: تقاطع خیابان‌های آزادی و آذربایجان به واسطه طولانی بودن مدت‌ چراغ و حرکت و گردش خودروها در جهات مختلف، یکی از نقاط دارای گره ترافیکی شهر تهران به شمار می‌آید. ترافیک این تقاطع به‌ویژه در ساعت‌های پیک ترافیک اغلب پس‌زدگی طولانی دارد و معابر اطراف ازجمله جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام(ره) را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و درگیر می‌کند. برای بسیاری از شهروندان سؤال است که چرا شهرداری تهران در این سال‌ها با اجرای طرح‌های عمرانی برای حل مشکل و بازکردن این گره ترافیکی اقدامی نکرده است و برای برطرف شدن مشکل ترافیکی این تقاطع کاری نمی‌کند؟

معارض‌های دولتی
تقاطع خیابان‌های آزادی و آذربایجان در محدوده منطقه۱۰ شهرداری قرار دارد و باتوجه به این موضوع، دلیل اجرا نشدن پل روگذر یا زیرگذر در این محدوده را مانند آنچه در تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه یادگار امام(ره) یا بزرگراه نواب و خیابان آزادی دیده می‌شود از شهردار منطقه جویا می‌شویم. مهدی اخ‌الصنایع درباره وضعیت ترافیک در تقاطع خیابان‌های آذربایجان و آزادی و عدم‌احداث زیرگذر در این تقاطع می‌گوید: «تقاطع خیابان‌های آذربایجان و آزادی یکی از نقاط خاص منطقه است که کار مطالعاتی زیادی برای رفع ترافیک آن انجام شده است. در این محدوده متأسفانه به‌دلیل وجود ۲خط مترو (خطوط ۲ و ۴ متروی تهران) امکان احداث زیرگذر وجود ندارد.» حالا که امکان احداث زیرگذر به‌دلیل وجود مترو به‌عنوان معارض وجود ندارد، اجرای پل روگذر می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد. اخ‌الصنایع درباره دلیل عدم اجرای پل روگذر برای حذف چراغ و ترافیک در این نقطه پرتردد می‌گوید: «به‌دلیل محدودیت‌های ایجادشده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی امکان احداث پل روگذر در این منطقه را نیز نداریم.»

توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی
شهردار منطقه۱۰ گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ترغیب مردم به استفاده از اتوبوس و مترو را تنها راه‌حل قطعی برای کاهش ترافیک شهر تهران می‌داند و در این‌باره بیشتر توضیح می‌دهد؛ «در این دوره از مدیریت شهری اتفاق خوبی برای ناوگان اتوبوسرانی افتاده است. ۳سال قبل تعداد اتوبوس‌های منطقه، ۲۲دستگاه بود که اکنون به ۴۳دستگاه رسیده است. با این اتفاق ۶۵درصد به سرانه استفاده شهروندان منطقه۱۰ از اتوبوس افزوده شده است. ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس خریداری‌شده از چین نیز به‌زودی وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت می‌شوند که بخشی از آن نیز به ناوگان منطقه اضافه می‌شود.»

چرا این تقاطع پایتخت اصلاح ترافیکی نمی‌شود؟