شناسهٔ خبر: 71002485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

ظرفیت های درون استانی برای جبران کمبود فضاهای آموزشی استفاده شود

سنندج- ایرنا- مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت فیزیکی فضاهای آموزشی در استان کردستان مطلوب نیست و باید از ظرفیت های درون استانی برای جبران این مشکل استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا پرنیان روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: برای جبران بحران کمبود فضاها و وضعیت فیزیکی نامطلوب آموزشی، راهی جز تنوع بخشی بودجه و استفاده از راه های متنوع جذب اعتبار نداریم.

وی با تاکید بر برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز بومی، افزود: مشارکت مردم می تواند در زمینه رفع مشکل کمبود فضاهای آموزشی بسیار تاثیرگذار باشد و بی شک با برگزاری این جشنواره می توان خیرین و مردم را پای کار آورد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رییس جمهور بر توسعه عدالت آموزشی تاکید دارد و ناترازی ها در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود، گفت: همه ما باید برای ایجاد عدالت آموزشی تلاش کنیم تا فضا و تجهیزات در همه شهرها و روستاها یکسان باشد.

شرکت های خصوصی به ایجاد فضاهای آموزشی کمک کنند

وی ادامه داد: استان کردستان با مشکلات زیادی روبرو است و استاندار به تنهایی نمی تواند این مشکلات را رفع کند، بنابراین همه دستگاه ها باید پای کار آمده و مسئولیت اجتماعی خود را در این زمینه انجام دهند.

پرنیان تاکید کرد: شرکت های خصوصی نیز باید در مسئولیت اجتماعی آستین بالا بزنند لذا لازم است جلسه‌ای با این شرکت ها تشکیل شود و از ظرفیت آنان برای ایجاد فضاهای آموزشی استان استفاده کرد.

وی مولدسازی را یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای جبران کمبود فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: دستگاه ها نباید در این زمینه مقاومت کنند بلکه باید با کمک همدیگر زمینه برای رفع این مشکل و ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: نظام آمایش در کشور و استان ما درست پیش بینی نشده است و وضعیت فضاهای آموزشی در بانه و مریوان موید این مطلب است.

کیومرث حبیبی با انتقاد از این اینکه در هر جلسه ای مضووع تغییر کاربری فضاهای آموزشی مطرح می شود، گفت: باید در تغییر کاربری ها نیز سیاست هایی وجود داشته باشد و وقتی مدرسه ای تغییر کابری می شود به جای کل مدرسه، بخشی از آن تغییر کاربری شده و مابقی به مدرسه تبدیل شود.

وی همچنین خواستار توجه به امر مدرسه سازی در شهرک های جدید شد و گفت: موضوع مولدسازی نیز یک قانون است و باید اجرایی شود و دستگاه ها باید این مهم را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

اجرای مدارس پیش ساخته قابل انتقال راهی برای جبران ناترازی اموزشی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه هم اکنون با ترازی در فضاهای آموزشی استان مواجه هستیم گفت: اجرای مدارس پیش ساخته قابل انتقال راهکاری برای جبران این ناترازی است و ضوابط مندی آن آماده شده است وامیدواریم اجرا شود.

اکبر محمدی با تاکید بر اینکه شیوه های نوین آموزشی باید بازنگری شود، گفت: در زمینه تأمین فضاهای آموزشی مکان محور بودن مساله مهمی است و باید مورد توجه جدی باشد.

وی یادآور شد: در قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش ظرفیت‌هایی وجود دارد که احصا نشده است و باید در استان این مهم پیگیری شده و در زمنیه احصای زمین و مالکیت آن برای فضاهای آموزشی تلاش شود.