شناسهٔ خبر: 70971113 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تدوین طرح اجرایی کیفیت‌بخشی آموزش و محرومیت‌زدایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی فضاهای آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش گفت: طرح اجرایی در این زمینه آماده شده است و به زودی کیفیت‌بخشی با چهار محور توانمندسازی معلمان، تغییر و تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری، تغییر در چیدمان کلاس‌ها و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید در یاددهی و یادگیری اجرا می‌شود و قطعا مدارس دولتی و کیفیت کار آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاظمی در نشست توسعه عدالت در فضای آموزشی با مشارکت مردمی که امروز (۴ بهمن‌ماه) با حضور رئیس جمهور در شهرک نفت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش زیربنای تغییرات و تحولات یک‌ کشور است و در اولویت دولت قرار گرفته است. نظام مسائل آموزش و پرورش با هدایت رئیس جمهور استخراج شده و برای اولین بار در طول تاریخ انقلاب اسلامی، رئیس جمهور مسأله آموزش و بهداشت را در کنار اقتصاد و معیشت به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های دولت قرار داده است. رئیس جمهور وقت بی‌نظیری در عمل در این حوزه گذاشته است و بیش از ۱۵ جلسه در این حوزه برگزار شده است.

به گزارش ایسنا وی افزود: نظام مسائل آموزش و پرورش هم در محرومیت‌زدایی فضا و کیفیت نیز در حال دنبال شدن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خشت‌گذاری مدرسه به صورت نمادین گفت: این کار نمادین پیام عمیق و وسیعی به جامعه و مردم القا می‌کند که ما می‌توانیم اهمیت این مسائل را به جامعه منتقل کنیم و این مساله را با ظرفیت‌های عظیم مردم، دستگاه‌های اجرایی و مسئولیت‌های اجتماعی حل کنیم.

کاظمی عنوان کرد: این موضوع نقطه عطف جمهوری اسلامی خواهد بود و حرکت در این زمینه منجر به پیشرفت کشور و تغییر اساسی و بنیادی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه کشور برای توسعه از این مسیر استفاده می‌کنند، عنوان کرد: سیاست دکتر پزشکیان، توسعه عدالت آموزشی است و در راستای محرومیت‌زدایی فضاهای آموزشی و کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش است و این کارها دنبال می‌شود. طرح اجرایی در این زمینه آماده شده است و به زودی کیفیت‌بخشی با چهار محور توانمندسازی معلمان، تغییر و تحول در روش‌های یاددهی و یادگیری، تغییر در چیدمان کلاس‌ها و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید در یاددهی و یادگیری اجرا می‌شود و قطعا مدارس دولتی و کیفیت کار آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدل محرومیت‌زدایی از فضا، نظام مسائل فضا در هر استان در شش محور مدارس کانکسی، مدارس سنگی، پروژه‌های نیمه تمام، مدارس با تراکم بالای ۳۵ دانش‌آموز، مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی، مناطق با سرانه آمورزشی با سرانه فضای آموزشی زیر میانگین کشور و زیر ۳ متر پیگیری می‌شود.

کاظمی عنوان کرد: در خوزستان ۱۰۷ مدرسه سنگی، ۴۲ مدرسه کانکسی، ۱۰۷ مدرسه تخریبی و ۳۲۹ پروژه نیمه تمام داریم. میانگین سرانه آموزشی در کشور  ۵.۴۵ مترمربع اما در خوزستان ۴.۹۲ است.

وی با اشاره به مشخص شدن دقیق نظام مسائل آموزش و پرورش بیان کرد: GIS تمام مدارس با تمام مشخصات آماده و ظرفیت‌های هر منطقه در خوزستان شناسایی شده است.

کاظمی تصریح کرد: به هیچ وجه شایسته نیست مردم استانی با این همه ظرفیت، برای اساسی‌ترین نیاز خود یعنی تعلیم و تربیت مانده باشند. با این سرمایه‌های عظیم حتما مسائل نظام آموزش و پرورش حل می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدلی که آماده شده این است که راهبری خواهیم داشت که مسئولیت آن با استانداران است و باید با ارتباطات بین بخشی و با استفاده از ظرفیت فرمانداران، تسهیل‌گیری برای حل مسائل را انجام دهند. همچنین علاوه بر این حامیانی با رویکرد مشارکت‌پذیری و حلقه‌های میانی داریم و باید از همه این ظرفیت‌ها برای حل مسائل استفاده کنیم.

وی افزود: در مرکز این کار مردم قرار دارند؛ اگر مردم را در قالب گروه‌های جهادی سازمان‌یافته پای کار بیاوریم بدون شک مسائل آموزش و پرورش حل می‌شود. برای این کار یک الگوی عملیاتی آماده شده و هفته آینده امضا می‌شود.

انتهای پیام