شناسهٔ خبر: 70899589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار ملایر: حذف مدارس کانکسی در اولویت برنامه عدالت آموزشی قرار گیرد

همدان- ایرنا- سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به اجرای توسعه عدالت آموزشی در راستای محرومیت‌زدایی مراکز آموزشی و ارتقای کیفی در مدارس، گفت: حذف مدارس کانکسی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در این شهرستان باید در راستای توسعه عدالت آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سیدرسول حسینی» روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش شهرستان ملایر با موضوع «نهضت توسعه عدالت آموزشی» افزود: با توجه به عزم جدی رئیس جمهور در توسعه عدالت آموزشی، تحول عظیمی در حوزه آموزش و پرورش رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه ملایر با یک پنجم بیشترین نقاط روستایی را در سطح استان همدان دارد، بیان کرد: این شهرستان دارای سه منطقه آموزش و پرورش ملایر، سامن و جوکار با بیش از ۵۳ هزار دانش‌آموز است که در راستای نهضت توسعه عدالت آموزشی، باید از فضاهای آموزشی مطلوب و امکانات مورد نیاز بهره‌مند شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: مدارس برخی از شهرها و روستاها در سطح بخش‌های تابعه ملایر همچون روستاهای ناصح‌آباد، مهدی‌آباد، مدرسه شهید رجایی، نامیله، مدرسه کانکسی منگاوی، لولوهر، موزاران، چشمه‌زورق، دره‌چنار، سالن ورزشی انوج و برخی مدارس بخش زند، از نظر فضا برای دانش‌آموزان مناسب نیست و نیاز به بازسازی و تعمیر فوری دارند.

حسینی خواستار اقدام ویژه نوسازی مدارس در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی، تخصیص اعتبارات و بهره‌گیری از ظرفیت هر چه بیشتر خیران مدرسه‌ساز در جهت فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان شد و تاکید کرد: نگاه و اولویت ما شناسایی و رفع تنگناها و مشکلات حوزه آموزشی در سه منطقه آموزشی این شهرستان است.

وی همچنین دیوارکشی مدارس حاشیه جاده‌ها، استانداردسازی سیستم گرمایشی و تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی مدارس را از دیگر اولویت‌های مهم نوسازی مدارس برشمرد و ادامه داد: مناطق سه‌گانه آموزش و پرورش این شهرستان دارای فضاهای مازادی هستند که باید وضعیت آنها احصا و تصمیمات لازم برای رفع کمبود فضاهای آموزشی اتخاذ شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه مبنای تصمیم‌گیری و اتخاذ مصوبات در راستای توسعه عدالت آموزشی در این شهرستان بر مبنای برنامه‌ریزی مدیران آموزش و پرورش و بخشداران تابعه است، در عین حال از کمبود تخصیص اعتبارات نوسازی مدارس به این شهرستان با میانگین ۱۹ درصد نسبت به میانگین استانی انتقاد کرد و خواستار اصلاح این روند شد.

حسینی خواستار حضور کارشناسان نوسازی مدارس استان به منظور بررسی وضعیت مدارس کانکسی، تخریبی، فضاهای مازاد، پروژه‌های نیمه‌تمام، سرانه آموزشی و جذب اعتبارات تخصیصی در این شهرستان شد و بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات جلسات تاکید کرد.

نهضت توسعه عدالت آموزشی باید همه مناطق اجرا شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: نهضت توسعه عدالت آموزشی باید در تمامی مناطق و مدارس این شهرستان اجرایی شود تا حق آموزش از هیچ دانش‌آموزشی سلب نشود.

«احمد آریایی‌نژاد» خواستار ایجاد هماهنگی لازم توسط سازمان نوسازی مدارس برای تخریب مدارس شد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و استفاده از توان و ظرفیت خیرین، می‌توان مدارس کانکسی را جمع‌آوری و از مدارس و فضاهای مازاد برای آموزش استفاده کرد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش مناطق ملایر، جوکار و سامن دارای فضاهای مازادی هستند که نیاز است این فضاها اجاره داده شود تا از بین نروند و به جای فروش، بنای ما باید حفظ فضاهای آموزشی باشد.

بخشدار زند نیز در این نشست اعلام کرد: بخش زند دارای ۴۶ مدرسه است که هفت مدرسه آن غیرفعال و حدود ۲ مدرسه نیز اجاره داده شده و در مجموع این بخش ۳۹ مدرسه فعال دارد.

«محمدرضا احمدی» افزود: از این تعداد ۲۹ مدرسه بخش زند معادل ۶۲ درصد، آسفالت نیستند و ۱۱ مدرسه نیز فاقد دیوارکشی است و در روستای "چشمه‌زورق" مدرسه در مرکز بهداشت دایر است و مدرسه متوسعه دوم دخترانه نداریم.

«محمدتقی ترکاشوند» رئیس آموزش و پرورش سامن نیز بیان کرد: این بخش دارای ۱۵ مدرسه با کد تخریبی و ۹ فضای مازاد است که طبق اولویت مدارس روستاهای لولوهر، موزاران، ناصح‌آباد و مهدی‌آباد باید تحویل شود.

به گفته «مهدی رضایی» رئیس آموزش و پرورش جوکار نیز این بخش دارای ۱۵ فضای آموزشی مازاد است و مدرسه روستای "منگاوی" به صورت کانکسی است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای سه منطقه آموزشی ملایر، جوکار و سامن با ۵۳ هزار و ۶۶۰ دانش‌آموز و ۲ هزار و ۲۷۸ کلاس درس است.