شناسهٔ خبر: 70867239 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد/ تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: توانمندی لازم نزد متخصصان صنعت هوایی کشور برای تعمیر موتور هواپیماها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

حسین پورفرزانه افزود: به دلیل دردسرها و مشکلاتی که با ارسال موتورهای معیوب هواپیماها به خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، تعمیر موتورها در داخل کشور انجام می‌شود.

وی بیان‌داشت: مطابق قوانین هوانوردی بین‌المللی، چنانچه اسناد به‌روز، کارکنان آموزش دیده و ابزارهای اصلی در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم.

پورفرزانه درخصوص قطعات های‌تک و با فناوری بالا نیز گفت: این قطعات اغلب به کشور وارد می‌شود، اما اگر نتوانستیم وارد کنیم، آنها را تعمیر می‌کنیم و چنانچه قادر به تعمیر نبودیم، به تولید داخل آنها روی خواهیم آورد.

وی خاطرنشان‌کرد: ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی در صنعت هوایی فعالند و در همین زمینه ها به ما کمک می‌کنند.

تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور نیز گفت: چنین نقشه‌ای در گذشته در دستور کار بوده، اما جامع نبوده است.

وی اظهار داشت: با مطالعه آنچه در گذشته کار شده و با تجمیع تفکرات جمعی امروز، به دنبال تدوین نقشه راه‌ جدیدی برای این صنعت هستیم.

پورفرزانه با بیان اینکه این نقشه راه جزو تکالیف سازمان هواپیمایی کشوری است، تصریح‌کرد:‌ این نقشه راه پس از تدوین و آماده سازی، باید مصوبه هیات وزیران را بگیرد تا کسی نتواند در آن اعمال سلیقه کرده و دخل و تصرفی داشته باشد.

وی گفت: این نقشه راه دربرگیرنده فرودگاه‌ها، ناوگان هوایی و شرکت‌های هواپیمایی است و همان‌طور که اشاره شد جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه به این سازمان است و باید به عنوان آیین‌نامه در هیات دولت مطرح شود.

حسین پورفرزانه افزود: به دلیل دردسرها و مشکلاتی که با ارسال موتورهای معیوب هواپیماها به خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، تعمیر موتورها در داخل کشور انجام می‌شود.

وی بیان‌داشت: مطابق قوانین هوانوردی بین‌المللی، چنانچه اسناد به‌روز، کارکنان آموزش دیده و ابزارهای اصلی در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم.

پورفرزانه درخصوص قطعات های‌تک و با فناوری بالا نیز گفت: این قطعات اغلب به کشور وارد می‌شود، اما اگر نتوانستیم وارد کنیم، آنها را تعمیر می‌کنیم و چنانچه قادر به تعمیر نبودیم، به تولید داخل آنها روی خواهیم آورد.

وی خاطرنشان‌کرد: ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی در صنعت هوایی فعالند و در همین زمینه ها به ما کمک می‌کنند.

تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور نیز گفت: چنین نقشه‌ای در گذشته در دستور کار بوده، اما جامع نبوده است.

وی اظهار داشت: با مطالعه آنچه در گذشته کار شده و با تجمیع تفکرات جمعی امروز، به دنبال تدوین نقشه راه‌ جدیدی برای این صنعت هستیم.

پورفرزانه با بیان اینکه این نقشه راه جزو تکالیف سازمان هواپیمایی کشوری است، تصریح‌کرد:‌ این نقشه راه پس از تدوین و آماده سازی، باید مصوبه هیات وزیران را بگیرد تا کسی نتواند در آن اعمال سلیقه کرده و دخل و تصرفی داشته باشد.

وی گفت: این نقشه راه دربرگیرنده فرودگاه‌ها، ناوگان هوایی و شرکت‌های هواپیمایی است و همان‌طور که اشاره شد جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه به این سازمان است و باید به عنوان آیین‌نامه در هیات دولت مطرح شود.