به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرهادی در نشستی خبری با خبرنگاران با بیان اینکه رییس جمهور یکی از بیشترین حضورها را در مدارس داشتند که این کار نشانه اهتمام ایشان به تعلیم و تربیت است گفت: مدرسه محل تجلی دانایی و دانش افزایی و حرکت به سوی تعالی است که در وجود معلم شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه ما در انعکاس خوبیهای معلمان به خوبی عمل نکردهایم به فداکاریهای معلمان در عرصههای مختلف اشاره کرد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران در ۸ المپیاد علمی جهانی ۳۴ مدال در رشتههای ریاضی، زیست، فیزیک، شیمی، علوم زمین، کامپیوتر و هوش مصنوعی کسب کرده است افزود: دو المپیاد فیزیک و ترکیبات ریاضی در ایران برگزار شد.
فرهادی با بیان اینکه پایه تولید علم در آموزش و پرورش است و در المپیاد و وزارت علوم متجلی می شود گفت: در جشنواره جوان خوارزمی حدود ۲۰۰۰ طرح شناسایی و در نهایت ۳۵ طرح منتخب برای معرفی به وزارت علوم معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی در اردوهای تمشک حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز شرکت کردند افزود: این اردوها با هدف کمک به دانش آموزان در معرض آسیب برگزار شد که معاونت پرورشی کارهای خوبی انجام داده است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به همت خیرین مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش حدود ۲۰۰۰ مدرسه برای نصب نیروگاه خورشیدی هدفگذاری شدهاند ادامه داد: در ۱۰۰ مدرسه این هدفگذاری اجرا شده است که بزرگترین آن در اصفهان است. مدارس به جهت فرهنگ سازی و کمک به انرژیهای سبز به این عرصه ورود کردهاند تا دانش آموزان را برای استفاده درست از انرژیها تربیت کنند.
فرهادی با بیان اینکه ۱۷۰۷ مدرسه جدید مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شده است گفت: این مدارس ۸۰۰۰ کلاس دارند و ۱۹ هزار کلاس هم به سیستمهای گرمایشی مجهز شدهاند.
ورود ۱۰۴ هزار نیرو به آموزش و پرورش در مهرماه
وی با بیان اینکه در مهرماه امسال ۱۰۴ هزار نفر به جمعیت آموزش و پرورش اضافه شدند که ابتدا آزمون کتبی و سپس مورد گزینش قرار گرفتند و از مهر سر کلاس حاضر شدند افزود: احکام کارگزینی همه آنها صادر شد. ۳۰ هزار نفر دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و رجایی و مابقی از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب شدند. همچنین حقوق آنها پرداخت شده است. قبلا احکام کارگزینی اسفند ماه صادر می شد اما امسال و پارسال این احکام آذرماه صادر شد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پرونده رتبه بندی در بین شاغلان و بازنشستگان ۵۷۲ معترض داشت ادامه داد: رسیدگی به آنها انجام و ارتقای رتبه بندی آنها انجام شده است.
فرهادی با بیان اینکه بخشی از رتبهبندی مختص به معلمان فاقد رتبه است، عنوان کرد: ۱۰۱ هزار معلم فاقد رتبه بودند بنابراین این معلمان مستندات خود را ارائه دادند که درحال بررسی این مستندات هستیم؛ در نهایت ۱۱۵۰۰ نفر حائز رتبه آموزشیار معلم شدند
۲۱ هزار نفر مربی معلم، ۴۰ هزار نفر استادیار معلم و ۹۹ دانشیار معلم شدند. پرونده افراد باقی مانده که ۲۸ هزار نفر بودند تا یکماه آینده بررسی می شود.
وی اظهار کرد: معلمان جدید براساس قانون، ابتدا مزایای رتبهبندی را دریافت می کنند و سپس مدارک را ارائه می دهند که حدود ۵۸ هزار نفر هستند.