به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ صادق رئیسیکیا، مدیرعامل اسبق باشگاه راهآهن تهران و حقوقدان ورزشی طی یادداشتی درباره تشریح ویژگیهای مدیریتی برای ارتقای فوتبال در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نوشت:
«۱- اعتبار گرفتن از مردم (که سرمایه اصلی فوتبال هستند) نه ادعای دریافت تاییدیه و اعتبار از بالا
۲- مهارت و صداقت در تعامل مسئولانه و مستمر با همه اهالی فوتبال نه اعطای مقام و مال (در نزدیکی انتخابات) به عدهای در یک حلقه بسته برای خریدن رای
۳- پاسخگویی به فوتبال و اهالی و ذینفعان فوتبال نه استفاده از فوتبال و مناصب فوتبالی برای ایجاد مصونیت قضایی و فرار از پاسخگویی
۴- احترام و همدلی با ذینفعان و اهالی فوتبال نه بازی با آنها و نردبان کردن آنها برای بقای خود در فوتبال
۵- چابک سازی و کارآمد سازی فدراسیون فوتبال نه بکارگیری سفارشیها و مصلحتیها و خودیها و مملو کردن سازمان از حقوق بگیران ناکارآمد و افزایش هزینههای جاری فوتبال
۶- گرایش مثبت داشتن به بخش خصوصی و رفع موانعی که بخش خصوصی را از فوتبال و سرمایه گذاری در فوتبال، فراری میدهد
۷- احترام به اساسنامه فدراسیون فوتبال و اجرای دقیق همه آن نه استفاده ابزاری و جزئی از آن
۸- باشگاه محور کردن فدراسیون فوتبال (عضویت همه باشگاههای لیگهای فوتبالی و فوتسالی و فوتبال ساحلی در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال) و پایان دادن به حلقه بسته و ناکارآمد هیات محوری
۹- فرایند محور کردن اداره فدراسیون فوتبال بجای رئیس محور ماندن آن
۱۰- باور و اراده مستحکم به ارتقای وضعیت سازمان لیگ فوتبال ایران و محوریت دادن به لیگ های فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی بجای محوریت دادن به تیمهای ملی و نهایتاً محول نمودن برگزاری لیگ ها به اتحادیه باشگاهها.»