به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان گفت: ارزشیابی دانشآموزان دوره ابتدایی به شیوه توصیفی انجام میشود و نمرات دانشآموزان به جای ثبت عددی، با عناوینی همچون خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر بررسی میشوند.
مهدی عابدینینیا افزود: بر اساس این شیوه ارزشیابی، مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانشآموز بر عهده معلم است و این ارزشیابی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی و بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام میشود.
او تاکید کرد: معلمان با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمونهای عملکردی، کار پوشه، مشاهدات، درسپژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیتهای داخل و خارج از کلاس و مدرسه جمعآوری میکنند تا بازخورد به موقع و مناسب را به دانشآموزان ارائه کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: طبق بند الف ماده ۳ آئیننامه ارزشیابی توصیفی، نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی باید تا پایان دی ماه مشخص شود.
عابدینینیا گفت: تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایهها از اول تا ششم قانونی نیست.