مهدی عابدینینیا دوشنبه ۱۰ دیماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به شیوهنامه ارزشیابی توصیفی وزارت آموزش و پرورش، اظهارکرد: ارزشیابی دانشآموزان دوره ابتدایی به شیوه توصیفی انجام میشود و نمرات دانشآموزان به جای ثبت عددی، با عناوینی همچون خیلی خوب، خوب، قابلقبول و نیازمند تلاش بیشتر، بررسی میشوند.
وی افزود: بر اساس این شیوه ارزشیابی، مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانشآموز بر عهده معلم است و این ارزشیابی بهصورت تکوینی در طول سال تحصیلی و بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام میشود.
وی گفت: معلمان با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمونهای عملکردی، کار پوشه، مشاهدات، درسپژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیتهای داخل و خارج از کلاس و مدرسه جمعآوری میکنند تا بازخورد به موقع و مناسب را به دانشآموزان ارائه کنند.
عابدینینیا با تأکید براینکه طبق بند الف ماده ۳ آییننامه ارزشیابی توصیفی، نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی-تربیتی نوبت باید تا پایان دی ماه مشخص شود، اظهار کرد: تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایهها از اول تا ششم، وجاهت قانونی ندارد.
معاون آموزس ابتدایی استان همدان با بیان اینکه در نوبت اول، پایه ششم نیز از این قانون مستثنی نبوده و تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای این پایه نیز خلاف قوانین و ضوابط است، خاطرنشان کرد: مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانشآموز بر عهده آموزگار کلاس است.
انتهای پیام