در پی تغییر مدیرعامل ایران ایر و همزمان با ارسال پیام های تبریکی که در شبکه های اجتماعی برای حسین خانلری مدیرعامل جدید ایران ایر می شود و حاکی از استقبال از این انتصاب است، این پرسش هم مطرح شده که آیا مدیرعامل جدید می تواند هما را به سود برساند؟
در پی تغییر مدیرعامل ایران ایر و همزمان با ارسال پیام های تبریکی که در شبکه های اجتماعی برای حسین خانلری مدیرعامل جدید ایران ایر می شود و حاکی از استقبال از این انتصاب است، این پرسش هم مطرح شده که آیا مدیرعامل جدید می تواند هما را به سود برساند؟
به گزارش تین نیوز، در پاسخ به این پرسش، یکی از کارشناسان حاضر در گروه سوددهی هما را در شرایط فعلی محال و غیرممکن دانست.
وی در توضیح این دیدگاه خود گفت: هم اکنون ایران ایر الان دو فروند ایرباس ۳۳۰ برجامی دارد اما یک فروند ۳۲۱ برجامی که به دلیل نداشتن موتور زمینگیر است.
این کارشناس ادامه داد: شرکت ایران ایر همچنین ۱۳ فروند هواپیمای ای تی آر برجامی دارد که بیشترشان به دلیل نداشتن قطعه زمینگیر هستند. دو سه فروند ارباس ۳۲۰ که هنوز ارزش عملیاتی داشته باشند هم دارد.
وی تاکید کرد: یعنی اگر هواپیماهای ای تی آر را که اصلا به درد هما نمی خورند، کنار بگذاریم، اینک هما کلا ۵ ، ۶ فروند هواپیما که ارزش نگاه داشتن داشته باشد، دارد، که نیمی از آنها هم زمینگیر هستند. مابقی باید بازیافت شوند.
وی گفت: از طرفی چند هزار نفر پرسنل دارد برای دو، سه فروند هواپیمای به درد بخور. پروازهای اروپایی که سودده بودند هم که کنسل شد.
او افزود: در این شرایط، به سود رسیدن ایران ایر مصداق سربالا رفتن آب و ابوعطا خواندن قورباغه است !
قابل ذکر است: در جلسه پنجم دی ماه هیئت دولت، اعضای دولت به حسین خانلری به عنوان مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) رای دادند.
حسین خانلری از مدیران سابق بخش هوانوردی کشور است که سال هایی از دهه 80 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود.
وی در سال 1401 به عنوان مشاور راهبردی مدیرعامل هواپیمایی قشم منصوب شده بود.
خانلری همچنین سابقه فعالیت در شهرداری تهران را در کارنامه کاری خود دارد.