احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، اعلام کرد: ما پیش از این در جلساتی که با مسوولان ذیربط داشتیم، نظراتمان را به عنوان انجمن در خصوص واگذاری شرکتهای خودروساز اعلام کردهایم و در آنجا گفتهایم که در سند خودرویی که تهیه شده و در شرایط فعلی، هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراضی است و به همین دلیل بدهیهای خودروسازان به قطعه سازان افزایش یافته، دلایل آن را هم مطرح کردهایم، در این مورد تاکیدمان بر این بوده که باید خصوصیسازی واقعی صورت بگیرد.
او ادامه داد: همچنین این موضوع را اعلام کردهایم؛ برای آن که شرکتها آسیب نبینند، دولت پیش از واگذاری خودروسازها، باید یک برنامه نظارتی جامع را برای خریداران بلوکهای مدیریتی سهام خودروسازان طراحی کند تا به این ترتیب مالکان جدید متعهد شوند کیفیت و تنوع محصول خود را بالا ببرند. البته شرکتهای ایران خودرو و سایپا علاوه بر همه پتانسیلهایشان، زمینهای ارزشمندی دارند که میتوانند از این طریق منفعت آنی کسب کنند.
نعمت بخش با تاکید بر اینکه فقط مدیران دولتی زیر بار قیمت گذاری دستوری میروند، تاکیدکرد: اگر خودروسازان به بخش خصوصی واگذار شوند، مدیران آنها دیگر زیر بار قیمت گذاری دستوری نمیروند.
او توضیح داد: چنانکه در ماه های گذشته شورای رقابت برای مونتاژی ها قیمت دستوری تعیین کرد ولی هیچ کدام به این قیمتهای دستوری عمل نکردند، چرا که باعث ضرر آنها می شد، برای همین شورای رقابت از این تصمیم عقب نشینی کرد. از این رو ما به عنوان انجمن خودروسازان از خصوصیسازی واقعی استقبال می کنیم.