طالب محمدی در گفتوگو با ایسنا با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فضاهای ورزشی درون مدرسهای در راستای افزایش میزان تحرک بدنی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۹ کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی استان ایجاد و شروع به فعالیت خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد ۴ کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچهبان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران جهت استفاده دانش آموزان آماده و آغاز فعالیت ۵ اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امید دیواندره، سپیده بیجار و ادیب مریوان در اولویت کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.
محمدی اضافه کرد: برای تکمیل ۵ اتاق درس تربیت بدنی در دست اقدام مذکور تاکنون هزینهای معادل ۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی آموزش و پرورش استثنایی و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال از محل فصل ششم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان تأمین اعتبار شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه بر لزوم برنامهریزی جهت برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کم تحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه افزود: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه در هدفهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
وی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است.
در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند.
همچنین بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزش تلفیقی فراگیر ( با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی و تخصیص معلم رابط در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام