به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی پیش از ظهر چهارشنبه به خبرنگاران رسانههای کردستان با تأکید بر اهمیت بهینهسازی فضاهای ورزشی درون مدرسهای در راستای افزایش میزان تحرک بدنی و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: ۹ کلاس درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی استان ایجاد و شروع به فعالیت خواهد کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: از این تعداد ۴ کلاس در مدارس تربیت شهرستان بانه، اوتیسم پویان شهرستان سنندج، باغچه بان شهرستان مریوان و بعثت کامیاران برای استفاده دانش آموزان آماده و آغاز فعالیت پنج اتاق تربیت بدنی دیگر نیز در در مدارس استثنایی پارسا و توکل سنندج، امید دیواندره، سپیده بیجار و ادیب مریوان در اولویت کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.
محمدی اضافه کرد: برای تکمیل پنج اتاق درس تربیت بدنی در دست اقدام مذکور تا کنون هزینهای معادل ۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی آموزش و پرورش استثنایی و مبلغ یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال از محل فصل ششم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان تأمین اعتبار شده است.
ورزش مدرسهای اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی است
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ورزش مدرسهای را به عنوان اساس پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت استانداردسازی فضاهای ورزشی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه بر لزوم برنامهریزی جهت برگزاری رویدادهای متنوع ورزشی در مدارس برای ایجاد شور و نشاط در میان دانشآموزان تأکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامههای پیشگیری از کمتحرکی دانشآموزان با نیاز ویژه افزود: فعالیتهای ورزشی باید متناسب با سن و جنسیت دانشآموز باشد و سیستم ایمنی بدن دانشآموزان را تقویت کند.
محمدی با بیان اینکه در هدفهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانشآموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.
ورزش، بخش سازنده در برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه است
محمدی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامههای آموزشی مدارس با نیازهای ویژه است و روشی برای تأمین سلامتی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است.
گفتنی است در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۴۴ مدرسه استثنایی از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت میکنند.
بیش از ۵۰۰ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر (با بهره هوشی عادی) نیز در مدارس عادی و با پشتیبانی مدارس استثنایی وتخصیص معلم رابط در حال تحصیل میباشند.