شناسهٔ خبر: 7045722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اعزام بیش از ۲۰ هزار زائر به سرزمین وحی

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: اولین پرواز زائران سرزمین وحی یکم شهریور ماه آغاز می شود و همزمان انتقال زائران از ۱۹ فرودگاه تا ۲۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشورگفت: اولین پرواز زائران سرزمین وحی یکم شهریور ماه آغاز می شود و همزمان انتقال زائران از ۱۹ فرودگاه تا ۲۶ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

 مه آبادی با بیان اینکه سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،‌ ماهان و شرکت سعودی انتقال زائران را به سرزمین وحی انجام می دهند ، گفت: شرکت هما 20 درصد، شرکت ماهان 30 درصد و شرکت سعودی 50درصد انتقال زائران را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه رفت  و برگشت زائران در 441 پرواز است، گفت: زمان برگشت زائران نیز 6 مهر و تا پایان 25 مهرماه خواهد بود .

مه آبادی با بیان اینکه زائران باید از اوردن داروهایی که مواد مخدر در آنها به کار رفته است، خودداری کنند، گفت: در 19 فرودگاه کشور سامانه های اطلاع رسانی راه اندازی می شود و اطلاعات لازم را به زائران خواهد داد.

 

وی گفت: زائران نباید اشیای ممنوعه همراه داشته باشند و از آوردن این اشیا خودداری کنند.

وی افزود: امسال در فرودگاه ها افرادی با پوشش خاص آماده شدند تا اطلاعات لازم را به زائران بدهند.

مه ابادی با بیان اینکه 19 هزار و 900 زائر از فرودگاه امام (ره) عازم سرزمین وحی می شوند گفت: زائران استان های لرستان،‌ سمنان،‌ قزوین،‌ کرج،‌ تهران،‌ قم و شهر کاشان از طریق فرودگاه امام (ره) به حج تمتع می روند.

مه آبادی به توسعه خدمات رسانی به حجاج در فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: در پرتال فرودگاه های کشور صفحه ای خاص به حج اختصاص یافته است تا مسائل و موضوعات و پرسش ها در آن مطرح شود.

مه آبادی افزود:‌1200 متر به فضای ترمینال و سالن ترانزیت ویژه حجاج اضافه شده و 12 میلیارد ریال برای افزایش تسهیلات در فرودگاه امام (ره) هزینه شده است.


عبور روزانه 950 پرواز از آسمان ایران

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: 950 پرواز روزانه از آسمان ایران می گذرد.

رحمت الله مه آبادی افزود: کیفیت خدمات رسانی، موقعیت جغرافیایی و ایمن بودن مسیر هوایی؛ آسمان کشور را به امن ترین مسیر تردد هوایی منطقه تبدیل کرده است.

وی گفت: درآمد هر پرواز با توجه به نوع و تناژ بار هواپیما متفاوت است و از 50 تا 60  و گاهی تا 1600 دلار درآمد نصیب کشور می شود.

مه ابادی به محدودیت های پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و افزود: این محدودیت که از سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه مهرآباد باید عملیاتی نگه داشته شود و قطعاً‌ هزینه نیز دارد.

وی افزود: پروازهای استثنایی و تاخیری ناشی از شرایط جوی و فنی مجبور می شود پس از محدودیت در این فرودگاه فرود آیند.

نظر شما