شناسهٔ خبر: 7040095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زائران خانه خدا از 19 فرودگاه کشور منتقل مي شوند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی1115 1394/05/24
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: اولین پرواز زائران سرزمین وحی یکم شهریور ماه آغاز می شود و همزمان انتقال زائران از 19 فرودگاه تا 26 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، رحمت الله مه آبادی با بیان اینکه سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،‌ ماهان و شرکت سعودی انتقال زائران را به سرزمین وحی انجام می دهند ، گفت: شرکت هما 20 درصد، شرکت ماهان 30 درصد و شرکت سعودی 50درصد انتقال زائران را به عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه رفت و برگشت زائران در 441 پرواز است ، گفت: زمان برگشت زائران نیز 6 مهر و تا پایان 25 مهرماه خواهد بود .
مه آبادی با بیان اینکه زائران باید از اوردن داروهایی که مواد مخدر در آنها به کار رفته است ، خودداری کنند ، گفت : در 19 فرودگاه کشور سامانه های اطلاع رسانی راه اندازی می شود و اطلاعات لازم را به زائران خواهد داد.
وی گفت: زائران نباید اشیای ممنوعه همراه داشته باشند و از آوردن این اشیا خودداری کنند.
وی افزود: امسال در فرودگاه ها افرادی با پوشش خاص آماده شدند تا اطلاعات لازم را به زائران بدهند.
مه ابادی با بیان اینکه 19 هزار و 900 زائر از فرودگاه امام (ره) عازم سرزمین وحی می شوند گفت: زائران استان های لرستان،‌ سمنان،‌قزوین،‌کرج،‌تهران،‌قم و شهر کاشان از طریق فرودگاه امام (ره) به حج تمتع می روند.
مه آبادی به توسعه خدمات رسانی به حجاج در فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: در پرتال فرودگاه های کشور صفحه ای خاص به حج اختصاص یافته است تا مسائل و موضوعات و پرسش ها در آن مطرح شود.
مه آبادی افزود:‌1200 متر به فضای ترمینال و سالن ترانزیت ویژه حجاج اضافه شده و 12 میلیارد ریال برای افزایش تسهیلات در فرودگاه امام (ره) هزینه شده است.
صدا و تصویر دارد

نظر شما