جی ای سی جی اس 3 – GAC GS3 راسا موتور یک کراس اور خوش ساخت از شرکت گک چین است که استانداردهای تویوتا را دارد. در ادامه علاوه بر بررسی کامل جی ای سی GS3 راسا موتور به سراغ مشخصات فنی و قیمت آن هم خواهیم رفت.
بازار خودرو ایران به لطف حضور کراس اورهای متنوع، با امکانات و آپشنهای مختلف، دست خریداران را برای انتخاب بین این دسته از خودروها حسابی باز گذاشته است. اما اگر قصد خرید یک کراس اور وارداتی خوش ساخت با ظاهر خشن و کیت اگزوز را داشته باشید، فقط یک محصول را باید در نظر بگیرید. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ تست و بررسی کامل جدیدترین کراس اور وارداتی راسا موتور یعنی جی ای سی GS3 خواهیم رفت، به مشخصات فنی و نقاط ضعف و قوت آن نگاهی خواهیم داشت و سرانجام ارزش خرید آن را به شما خواهیم گفت.
فهرست عناوین:
- مشخصات فنی
- آپشن و امکانات رفاهی
- کاتالوگ
- نقاط مثبت و منفی
- طراحی ظاهری و ابعاد
- طراحی داخلی
- قیمت
- ارزش خرید
- گالری عکس
مشخصات فنی جی ای سی GS3 راسا موتور
قوای محرک و پیشرانه جی اس 3 امزوم راسا موتور از یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر GDI با تکنولوژی ایر تو واتر یا همان آب خنک و توان 175 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دو کلاچه خیس یا همان 7WDCT تشکیل میشود.
شتاب صفر تا صد جی ای سی GS3 طبق ادعای شرکت 7.5 ثانیه است که در تست واقعی و با بنزین بی کیفیت ایران، عدد 9 ثانیه را به دست آوردیم و حداکثر سرعت این کراس اور وارداتی راسا موتور هم 190 کیلومتر بر ساعت ذکر شده. مصرف سوخت جی ای سی GS3 طبق کاتالوگ و در حالت ترکیبی، 6.18 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در زمان رانندگی هیجانی و مسیرهای سربالایی، این عدد میتواند نزدیک به 12 لیتر در هر 100 کیلومتر هم شود.
آپشن و امکانات رفاهی جی اس 3 امزوم راسا موتور
در ادامه سعی میکنیم تا لیست کاملی از تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن های جی ای سی GS3 را در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که آپشن کیت اگزوز و کیت بدنه فقط در جی ای سی GS3 تیپ R استایل وجود دارد و آپشن پارک خودکار هم در هیچ کدام از دو تیپ معمولی و R استایل نیست.
- سیستم تعلیق مک فرسون مستقل در محور جلو و محور پیچشی نیمه مستقل در عقب
- فرمان کمک برقی
- کروز کنترل هوشمند
- 6 ایربگ شامل ردیف جلو و جانبی و پردهای
- سیستم ترمز ABS + EBD
- کنترل پایداری هوشمند و کنترل کشش
- سیستم ترمز تمام دیسک
- صندلی برقی 6 حالته راننده با سردکن
- استارت کی لس
- قابلیت ورود بدون کلید به کابین
- دستگیره های مخفی شونده
- مولتی مدیا دیجیتال 10.25 اینچی
- کلاستر دیجیتال 7 اینچی
- دوربین 360 درجه
- سنسور پارک در سپر جلو و عقب (نسخه معمولی فقط سنسور پارک عقب دارد)
- سیستم صوتی DTS با 6 اسپیکر
- هشدار برخورد از جلو
- رادار تابلو خوان
- نور بالای هوشمند
- محدود کننده سرعت لیمیتر
- رادار باقی ماندن بین خطوط
- هشدار خروج از خط
- آینه های برقی تاشو با گرمکن
- سقف پانوراما و سانروف برقی
- سیستم تصفیه کابین PM 1.0
- سیستم نورپردازی کابین با 32 رنگ
- صندوق پران برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع
- ایزوفیکس
- رینگهای 19 اینچی آلومینیومی
- لاستیکهای 4S میشلن
- کیت بدنه و کیت اگزوز فعال
- غربیلک فرمان با روکش چرم
- ترمز پارک برقی
- سیستم کنترل سرعت در شیب و سربالایی
- سنسور فشار باد لاستیک
- شارژر وایرلس
- سنسور نور و باران
- ایموبلایزر
- قابلیت تنظیم ارتفاع نور
- سیستم چراغهای ال ای دی
کاتالوگ جی ای سی GS3
در تصویر بالا میتوانید کاتالوگ رسمی خودرو وارداتی GS3 راسا موتور در نسخه معمولی و R استایل را که توسط راسا موتور منتشر شده، تماشا کنید.
نقاط مثبت و منفی جی ای سی GS3
در ادامه به سراغ نقاط مثبت و منفی این خودرو میرویم تا نقطه قوت و ضعف های اصلی جی اس 3 امزوم راسا موتور بیشتر آشنا شویم:
نقاط قوت
- پیشرانه و گیربکس مشترک با دو محصول دیگر راسا موتور
- خط تولید مطابق با استانداردهای تویوتا و میتسوبیشی در چین
- لاستیکهای میشلن
نقاط ضعف
- نداشتن صندلی برقی راننده و رادار نقطه کور
- قیمت بالا در برابر رقبای مونتاژی
- ظاهر خارج از عرف و آوانگارد
طراحی ظاهری و ابعاد
اندازه و ابعاد جی ای سی GS3 راسا موتور شامل 4410 میلی متر طول، 1850 میلی متر عرض و 1600 میلی متر ارتفاع در کنار فاصله محوری 2650 میلی متر است. از جذابترین نکات در طراحی ظاهری این خودرو میتوان به کیت بدنه، رنگ زیبای مات فکتوری، رینگهای 19 اینچی خرچنگی، خطوط شکسته و هندسه خشن، چراغهای ال ای دی، کیت اگزوز و اسپویلر دو تکه اشاره کرد.
طراحی داخلی و کابین و داشبورد
در بخش اتاق و کابین جی ای سی GS3 شاهد استفاده از تریم دو رنگ هستیم که بسته به انتخاب مشتری میتواند تغییر کند و صندلی برقی راننده در کنار سقف پاناروما و کیفیت خوب متریال، نظر مخاطب را جذب میکند. روی داشبورد جی ای سی GS3 هم علاوه بر فرمان دی کات میتوانید ترکیب زیبای مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را پیدا کنید.
قیمت جی ای سی GS3
شرکت راسا موتور در اولین سری تحویل این خودرو وارداتی، قیمت جی ای سی GS3 را 1 میلیارد و 980 میلیون تومان اعلام کرده بود و به احتمال خیلی زیاد، این کراس اور به زودی، دوباره در سامانه عرضه خواهد شد.
GAC GS3 راسا موتور ارزش خرید دارد؟
با توجه به انطباق خط تولید گک با استانداردهای تویوتا و میتسوبیشی، ظاهر اسپرت و خاص، مونتاژی نبودن و سواری هیجان انگیز، میتوان گفت که جی ای سی GS3 راسا موتور میتواند برای افرادی که به دنبال یک کراس اور خاص هستند، گزینه مناسبی باشد. هرچند که نداشتن رادار نقطه کور و صندلی برقی راننده و قیمت بالاتر در مقابل برخی از مونتاژیهای هم اندازه، از اصلی ترین ضعف های جی اس 3 امزوم راسا موتور به حساب میآیند.