شناسهٔ خبر: 7028329 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان-قدیمی | لینک خبر

فرهیختگان از انفجار در یک کتاب‌فروشی در ارومیه گزارش می‌دهد

پرتاب بمب برای جلوگیری از شکایت

صاحب‌خبر -

انفجار بمب دست‌ساز در یک کتاب‌فروشی در خیابان باکری ارومیه در حالی یک کشته و چهار زخمی بر جای گذاشت که چند ساعت پس از حادثه، متهم دستگیر شد. متهم که انگیزه خود را از پرتاب این بمب اختلافات شخصی بر سر مسائل مالی عنوان کرده، چند روز پیش نیز تصمیم داشته مغازه پسر مقتول را منفجر کند که با ورود مشتری به مغازه از پرتاب نارنجک منصرف شده است.


  متهم پس از چند ساعت دستگیر شد
حوالی ساعت 12 ظهر پنجشنبه گذشته صدای انفجار شدیدی باعث وحشت عابران خیابان باکری ارومیه در سه راه دانش شد. زخمی شدن چهار مرد پس از این حادثه باعث تجمع مردم و خودروهای عبوری زیادی شد تا جایی که به گفته شاهدان ماجرا تا عصر پنجشنبه ترافیک شدیدی در این خیابان و خیابان‌های اطراف به وجود آمده بود. گفته می‌شود آمبولانس زمانی به محل حادثه رسید که یکی از مجروحان که صاحب مغازه نیز بود فوت شد.
عباس حسن‌خانی فرماندار ارومیه با تایید این خبر به فرهیختگان گفت: «این حادثه ناشی از یک‌سری اختلافات شخصی و در راستای انتقام‌جویی فردی بوده و هرگونه شایعات دیگر در این زمینه تکذیب می‌شود.» وی همچنین گفت: «متهم پیش از این نیز قصد منفجر کردن مغازه پسر مقتول را داشته که به دلایلی منصرف شده است.»
سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تایید این حادثه به فرهیختگان گفت: «ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی استان تحقیقات میدانی خود را بلافاصله بعد از حادثه شروع کردند و مشخص شد که متوفی با فردی درباره مغازه مذکور اختلافاتی داشته است.» اصلانی ادامه داد: «متهم با تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و پس از چند ساعت دستگیر شد.»


  ریشه اختلاف به 15 سال پیش می‌رسد
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: «متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد با متوفی بر سر مالکیت مغازه که به صورت سرقفلی بوده، اختلافاتی داشته است که سابقه آن به ۱۵ سال پیش می‌رسد. متهم همچنین گفته وقتی که متوجه می‌شود متوفی مجددا به دادگستری رفته و از وی شکایت کرده است دو عدد نارنجک جنگی تهیه کرده و تصمیم به انتقام می‌گیرد.»
اصلانی یادآور شد: «متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرده ۱۰ روز پیش از این نیز قصد داشته مغازه فرزند مقتول را منفجر کند و در هنگام کشیدن ضامن نارنجک، به دلیل ورود مشتری به مغازه از این کار منصرف می‌شود و در یک جای خلوت آن را منفجر می‌کند.»
سردار اصلانی با بیان اینکه متهم می‌خواست هر دو مغازه متوفی و فرزندش را منفجر کند، افزود: «وقتی متهم از کارشناسی ملک مورد نظر در پنجشنبه گذشته خبردار می‌شود، مصمم به انجام این کار می‌شود.» به گفته اصلانی طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط یگان امداد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادعای متهم مبنی‌بر انفجار نارنجک دستی تایید شد.
پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که هر سه مصدوم در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سلماس تحت درمان هستند و وضعیت یکی از مصدومان وخیم است. همچنین گفته می‌شود یکی از مصدومان این حادثه از مشتریان مغازه بود و دو نفر دیگر نیز پسر و برادرزن مقتول هستند.
ظهر روز پنجشنبه 22 مرداد امسال فردی به دلیل اختلافات مالی با صاحب یک مغازه کتاب‌فروشی در خیابان باکری ارومیه، اقدام به پرتاب یک بمب دست‌ساز به مغازه کرده و باعث کشته شدن صاحب مغازه و مجروح شدن سه نفر شده است.

نظر شما