شناسهٔ خبر: 68313579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

ما درحال غرق شدن در باتلاق غزه هستیم، به هدف اعلام شده یعنی نابودی حماس نمی‌رسیم ما درحال غرق شدن در باتلاق غزه هستیم، به هدف اعلام شده یعنی نابودی حماس نمی‌رسیم

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره در ارتش اسرائیل اعلام کرد: «یوآو گالانت (وزیر جنگ اسرائیل) کم کم متوجه می‌شود که ما در غرق شدن در باتلاق غزه هستیم و سربازان خود را از دست می‌دهیم و به هدف اعلام شده یعنی نابودی حماس نمی‌رسیم.» به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، بریک افزود: «اگر جنگ فرسایشی با حماس و

صاحب‌خبر -

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره در ارتش اسرائیل اعلام کرد: «یوآو گالانت (وزیر جنگ اسرائیل) کم کم متوجه می‌شود که ما در غرق شدن در باتلاق غزه هستیم و سربازان خود را از دست می‌دهیم و به هدف اعلام شده یعنی نابودی حماس نمی‌رسیم.»

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، بریک افزود: «اگر جنگ فرسایشی با حماس و حزب الله ادامه یابد، اسرائیل در کمتر از یک سال فروپاشی خواهد کرد.»

وی تصریح کرد: «شروط اضافی نتانیاهو برای آتش‌بس و بازگردان ربوده شدگان حصول توافق را دشوارتر کرده است.»

سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های نتانیاهو در مسیر مذاکرات با مطرح کردن خواسته‌ها و شروط جدید نه تنها انتقاد مقامات بین المللی را به همراه داشته، بلکه در داخل اسرائیل هم باعث بروز موجی از اعتراضات شده است.

بر این اساس، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل و از اعضای کنست، نتانیاهو را متهم به خرابکاری و کارشکنی در روند مذاکرات صلح با حماس کرد.

لاپید در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: نتانیاهو می کوشد مذاکرات با جنبش حماس درباره استقرار آتش بس در غزه و تبادل اسرا را از مسیر اصلی آن خارج کند. اقدامات خرابکارانه نتانیاهو در روند مذاکرات باید متوقف شود.

در ادامه این پیام آمده است: بیانیه دادن کافی است، توییت کردن دیگر بس است؛ ما از زیبا سخن گفتن در برابر دوربین‌ها خسته ایم. باید به کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات پایان دهیم. ما هم اکنون نیازمند رسیدن به توافق صلح با حماس هستیم پیش از آنکه تمامی اسرای ما در غزه جان بسپارند.

این انتقادات پس از آن مطرح می‌شود که نتانیاهو اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی همچنان کریدور فیلادلفیا در مرز میان غزه و مصر را تحت کنترل خواهد داشت؛ اقدامی که به معنای شکست مذاکرات صلح خواهد بود.

منبع: etemadonline-672154

نظر شما