شناسهٔ خبر: 7018910 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

دستگیری عامل حادثه انفجار ارومیه

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل حادثه انفجار مغازه لوازم‌التحریر ارومیه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش اعتدال به نقل از ایلنا در ارومیه سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر اصلانی در این‌باره گفت: ساعت ۱۲ امروز یکی از شهروندان با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس برقرار کرده و مدعی انفجار در یک باب مغازه لوازم التحریر در خیابان باکری ارومیه شد.

وی افزود: با اعزام گشت‌های ۱۱۰ به محل مشخص شد که انفجاری رخ دادهٰ فردی کشته و افرادی نیز مجروح شده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مجروحان این حادثه توسط مردم به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال یافتند، گفت: بلافاصله بعد از این حادثه ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی انتظامی استان تحقیقات میدانی خود را شروع کرده و مشخص شد که متوفی با فردی در مورد مغازه مذکور اختلافاتی داشته است.

اصلانی ادامه داد: متهم با تحقیقات گسترده پلیسی شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم، وی اعلام می‌کند که با متوفی بر سر مالکیت مغازه که به صورت سرقفلی بوده، اختلافاتی داشته است که سابقه آن به ۱۵ سال پیش می‌رسد.

وی اظهار کرد: وقتی متوجه می‌شود که متوفی مجدداً به دادگستری رفته و از وی شکایت کرده است، دو عدد نارنجک جنگی تهیه و تصمیم به انتقام می‌گیرد.

اصلانی یادآور شد: متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد که ۱۰ روز پیش از این نیز قصد داشت تا مغازه فرزند مقتول را منفجر کند و در هنگام کشیدن ضامن نارنجک، به واسطه ورود مشتری به مغازه از این کار منصرف و در یک جای خلوت آن را منفجر می‌کند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه متهم می‌خواست هر دو مغازه متوفی و فرزندش را منفجر کند، افزود: وقتی متهم از کار‌شناسی ملک موردنظر در تاریخ امروز خبردار می‌شود، مصمم به انجام این کار می‌شود.

سردار اصلانی تصریح کرد: یکی از مصدومان این حادثه از مشتریان مغازه بود و دو نفر دیگر نیز پسر و برادر زن مقتول است.

وی یادآور شد: طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط یگان امداد فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادعای متهم مبنی بر انفجار نارنجک دستی مورد تایید قرار گرفت.

سردار اصلانی با بیان اینکه از مقامات قضایی انتظار داریم که اشد مجازات را برای اینگونه افراد در نظر بگیرند، اظهار کرد: اگر هر فردی که با فرد دیگری اختلاف پیدا می‌کند، اینگونه رفتارهایی داشته باشد، هرج و مرج و ناامنی به وجود می‌آید.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر برخورد سریع و قاطع با متهم برای عبرت دیگر افراد با افکار مجرمانه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: حال دو تن از مصدومان حادثه کاملاً مساعد و یکی از مصدومان نیز در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما