با نگاهی به سال 2025 برای اولین بار، تعداد مسافران از پنج میلیارد و تعداد پروازها به 40 میلیون خواهد رسید. این رشد به این معنی است که هوانوردی باعث ایجاد و حمایت از مشاغل در سراسر اقتصاد جهانی خواهد شد.
یاتا چشم انداز مالی خود برای صنعت هواپیمایی در سال 2025 را اعلام کرد که نشان دهنده تقویت جزئی سودآوری در میان چالش های مداوم هزینه و زنجیره تامین است.
نکات برجسته عبارتند از:
• انتظار می رود سود خالص در سال 2025 به 36.6 میلیارد دلار برای حاشیه سود خالص 3.6 درصد برسد. این یک بهبود جزئی نسبت به سود خالص مورد انتظار 31.5 میلیارد دلار در سال 2024 (3.3 درصد حاشیه سود خالص) است. انتظار می رود میانگین سود خالص هر مسافر 7.0 دلار باشد (کمتر از بالاترین رقم 7.9 دلار در سال 2023، اما نسبت به 6.4 دلار در سال 2024 بهبود یافته است).
• انتظار می رود سود عملیاتی در سال 2025 برای حاشیه عملیاتی خالص 6.7%معادل 67.5 میلیارد دلار باشد (در مقایسه با 6.4% که در سال 2024 انتظار می رفت بهبود یافته است).
• انتظار می رود بازده سرمایه سرمایه گذاری شده (ROIC) برای صنعت جهانی در سال 2025معادل 6.8 درصد باشد. در حالی که این بهبود نسبت به ROIC سال 2024 به میزان 6.6 درصد است، بازده این صنعت در سطح جهانی کمتر از میانگین موزون هزینه باقی می ماند.
• انتظار می رود کل درآمد صنعت 1.007 تریلیون دلار باشد. این افزایش 4.4 درصدی نسبت به سال 2024 است و اولین باری است که درآمد صنعت از مرز 1 تریلیون دلار می گذرد. انتظار می رود هزینه ها با رشد 4 درصدی به 940 میلیارد دلار برسد.
• پیش بینی می شود که تعداد مسافران در سال 2025 به 5.2 میلیارد نفر برسد که 6.7 درصد نسبت به سال 2024 و اولین باری است که تعداد مسافران از مرز پنج میلیارد فراتر رفته است.
• انتظار می رود حجم بار به 72.5 میلیون تن برسد که 5.8 درصد از سال 2024 افزایش داشته است.
ما انتظار داریم خطوط هوایی در سال 2025 سود جهانی 36.6 میلیارد دلاری داشته باشند. این عدد سخت به دست خواهد آمد زیرا خطوط هوایی از قیمت های پایین نفت بهره می برند و در عین حال لودفاکتور را بالای 83 درصد نگه می دارند تا هزینه ها را به شدت کنترل کنند.
در سال 2025 درآمد صنعت برای اولین بار از 1 تریلیون دلار فراتر خواهد رفت. همچنین مهم است که آن را در چشم انداز قرار دهیم. یک تریلیون دلار مقدار زیادی است - تقریباً 1٪ از اقتصاد جهانی. این امر خطوط هوایی را به یک صنعت مهم استراتژیک تبدیل می کند. اما به یاد داشته باشید که خطوط هوایی 940 میلیارد دلار هزینه دارند، بدون سود و مالیات.
آنها حاشیه سود خالص فقط 3.6٪ را حفظ می کنند. به عبارت دیگر، حائل بین سود و زیان، حتی در سال خوبی که از سال 2025 انتظار داریم، تنها 7 دلار برای هر مسافر است. والش گفت، با حاشیه های بسیار کم، خطوط هوایی باید همچنان مراقب هر هزینه ای باشند و بر کارایی مشابه در سراسر زنجیره تامین پافشاری کنند .
آخرین برآوردها نشان می دهد که انتظار می رود اشتغال خطوط هوایی در سال 2025 به 3.3 میلیون نفر افزایش یابد. خطوط هوایی هسته اصلی زنجیره ارزش حمل و نقل هوایی جهانی هستند که 86.5 میلیون نفر را استخدام می کند و 4.1 تریلیون دلار تأثیر اقتصادی ایجاد می کند که 3.9 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد .
با نگاهی به سال 2025 برای اولین بار، تعداد مسافران از پنج میلیارد و تعداد پروازها به 40 میلیون خواهد رسید. این رشد به این معنی است که هوانوردی باعث ایجاد و حمایت از مشاغل در سراسر اقتصاد جهانی خواهد شد. بارزترین آنها بخش مهمان نوازی و خرده فروشی هستند که برای پاسخگویی به نیازهای تعداد فزاینده ای از مشتریان آماده می شوند. اما تقریباً هر کسب وکاری از اتصالی که حمل ونقل هوایی فراهم می کند سود می برد . ملاقات با مشتریان، دریافت تجهیزات یا حمل و نقل محصولات را آسان تر می کند. علاوه بر این، رشد در هوانوردی به دستیابی تقریبی تمام اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs) کمک می کند.