وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا همین یک درصد نیز از آسیبها دور شوند افزود: اتاق وضعیت آسیبهای اجتماعی هر هفته با ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار میشود و کلان پروژه وزارت آموزش و پرورش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامههای مختلفی در این حوزه توسط معاونتها اجرا میشود، درباره وضعیت آسیبهای اجتماعی در بین دانشآموزان توضیح داد که آمار بین دختران و پسران تقریباً مشابه است و تفاوت چندانی ندارد.
پورثانی اشاره کرد که نوع آسیبهای اجتماعی بسته به شرایط، محیط و سن دانشآموزان در هر استان متفاوت است.
وی با اشاره به معرفی «منطقه الگو» و «منطقه تراز» برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت افزود: امسال ۳۲ منطقه هدف شناسایی شدهاند و برنامههایی برای حل مشکلات در این مناطق در نظر گرفته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره کمبود نیروهای پرورشی در مدارس توضیح داد که با استفاده از حقالتدریس بازنشستهها و نیروهای شاغل، نیروهای مردمی و دیگر نیروهای مجاز، این کمبود تا حدی جبران شده است.
پورثانی ابراز امیدواری کرد که با پایان آزمون کیفیت بخشی در ۲۰ آذر تعداد قابل توجهی از نیروهای جدید وارد کار شوند.