شناسهٔ خبر: 70110712 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیشرانه چرخان جدید مزدا بالاخره تولید می‌شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- مزدا اعلام کرد پیشرانه روتاری یا چرخشی این کمپانی آنقدر قوی نیست که انتظارات بازار آمریکا را برآورده کند، به همین دلیل مهندسان از یک پیشرانه با دو بخش چرخشی یا دو روتور استفاده کرده‌اند، همچنین این پیشرانه بنزینی که به روی کانسپت SP نصب خواهد شد اما به صورت هایبرید، در واقع این پیشرانه باتری ها را به سرعت شارژ کرده و سپس یک موتور برقی مسئول انتقال قدرت به چرخ ها خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اوایل سال 2023 مدل MX-30 e-Skyactive R-EV با موتور 830 سی‌سی وارد بازار شد که فروش خوبی نداشت. در این مدل هم موتور روتاری به عنوان ژنراتور باتری ها عمل میکرد. مدل تمام برقی هم بعد از سال 2023 بخاطر استقبال کم از خط تولید خارج شد.

حالا قرار است کانسپت جدید مزدا یعنی SP با قدرت بیشتر وارد بازار شود. در این خودرو هم موتور بنزینی عملا به چرخ ها وصل نیست. طبق گفته مزدا جذابیت این مدل باعث کاهش فروش مدل میاتا خواهد شد.
مشخصات اسپورت کوپه مزدا به شرح زیر است:
. پکیج پیشرانه با 365 اسب‌بخار قدرت
. وزن 1450 کیلوگرم
. طول 4180 میلی‌متر
. عرض 1850 میلی‌متر
. ارتفاع 1150 میلی‌متر
. فاصله دو محور 2590 میلی‌متر

طبق گفته مزدا، پیشرانه جدید‌تری به نام Skyactiv-Z هم تا سال 2027 وارد خط تولید می‌شود که بدون توربوشارژر همچنان قادر است به راحتی از پس قوانین جدید و سرسخت مصرف سوخت بربیاید.

 

دانلود با کیفیت

برچسب‌ها: